Az Ural Next 6x6 a köz szolgálatába állt. Egészen pontosan tűzoltóautót építettek az összkerekes monstrumból, arra az esetre, ha a Föld legdurvább, legszélsőségesebb helyein lenne szükség hardcore beavatkozásra.
A Cseljabinszk közelében elterülő Miass ad otthont GAZ-csoport tagjának, az Uralnak. Az 1941-ben alapított vállalat robusztus teherautói a világ számos országában tiszteletet vívtak ki maguknak, modelljei brutális igénybevételekről híresedtek el. Az Ural Next 4320 9 méteres hossza több mint félelmetes, de a 3,3 m-es magassága, valamint a 2,6 m-es szélessége is tekintélyt parancsoló.
A Next teljesen önálló fejlesztés, a mérnökök minden bizonnyal tele voltak feszültséggel, ugyanis egészen agresszív külsőt adtak az óriásnak. Igaz, a brutális megjelenés egyben modern is, de legfőképpen tiszteletet parancsoló. Az Uralnál a 4320-as idejétmúlt alvázát frissítették, több mint ötven ponton módosították, ami azt jelenti, hogy az egyébként most is még simán használható szerkezetet strapabíróbbá és ellenállóbbá tették. Az első tengely terhelhetősége a korábbi 5,3 tonnáról 6,5 t-ra módosult, a teljes teherbírás pedig 8000 kilogrammról 12500-13000 kg-ra. Amíg a korábbi modellnek 16 tonna volt az össztömege, a mostaninak már 22,5.
Az Ural Euro-5-ös besorolású, 6,7 literes, sorhatos JaMZ-53622-1 típusú dízelmotorral vagy Kamaz aggregáttal működik. Alapból 240 lóerős, de kínálnak még 285 és 312 pacisat is (mindegyik elérhető CNG-hajtással), a topnyomaték 1000 Newtonméter körüli. Akár 110 kilométer/órás átlagtempóra is képes, a fogyasztása pedig minimum 30 liter.
Az Uralban 300 liter üzemanyag fér el az erre kijelölt tartályban, de 250 l-es kiegészítő tank is rendelhető hozzá, ha olyan környékre szólítaná a szolgálat, ahol nincs minden sarkon töltőállomás.
Forrás: youtube