A japán cég új hipersportautójának utcai változata egyre közelebb kerül a gyártáshoz, a versenyvariáns pedig rajthoz áll a 2020-2021-es WEC (Hosszútávú Világbajnokság) szezonban.
A Toyota közzétette az első videót a tesztelés alatt álló GR Super Sport hipersportautóról, amelyet nem más vezet, mint a vállalat világszintű elnöke, a maga is mesterpilóta Akio Toyoda, akit motorsport körökben Morizóként ismernek. Morizo egyébiránt épp a múlt hétvégén a Nürburgring 24 óráson is beugrott versenyezni az utolsó pillanatban az egyik Toyota pilóra helyett.
A készülő Toyota sportautóban az a hibrid elektromos hajtáslánc működik, amivel a TS050 LMP1-es versenygép éppen most győzött Le Mans-ban. A márka tavalyi mutatta be GR Super Sport tanulmányát, egy évvel és egy nappal később pedig bejelentette, hogy az autó gyártásba kerül.
A filmben egy álcázott GR Super Sport rója köreit Japánban, a Fuji Speedway pályán. Az autó mozgásából ugyan nem sok látható, és – mivel a videóban mindvégig zene szól – a motor hangját sem hallhatjuk, az viszont egyértelmű, hogy az új gép formavilága szinte teljesen megegyezik a tanulmányautó dizájnjával.
A néhány lényeges különbség talán a méhsejt-mintázatú LED fényszóró, a módosított hátsó diffúzor, a megváltoztatott első légbeömlő, és az, hogy az első sárvédőkről eltűntek a nyílások. A videó bepillantást enged a kabinba is, és aligha meglepő, hogy a belső tér alapvetően egy versenyautóra emlékeztet.
A 2,4 literes, V6-os biturbó motor és a hibrid összkerekes rendszer egyenesen a TS050-ból származik, és a Toyota szerint összesen 986 lóerőre számíthatunk, ami megegyezik a pályaversenyautó teljesítményével. A versenygépbe egy hatfokozatú szekvenciális manuális sebességváltót építenek. Minden bizonnyal decemberben lesz a bemutató.