Körülbelül nyolc esztendő semmittevést követően a Honda erőteljesen hozzányúlt és nem csak úgy hányaveti módon, hanem valóban frissítette az ütős krosszmotorját, a CRF450R-t. Ám, mielőtt még nagyon megszoknánk az új modellt, már a 2018-as verzió változásai is napvilágot láttak.
A 2183 milliméter hosszú, 827 mm széles és 1274 mm magas terepgépet idénre áttervezték, hogy még kezesebb és precízebben irányítható legyen. Vadonatúj, 449,7 köbcentiméteres, körülbelül 60 lóerős blokkot pakoltak bele, az aggregátot az erősebb, kettős alumínium csővázzal együtt például az MX1 versenyeken szerzett tapasztalat ihlette.
Amolyan három az egyben az 1,482 méter tengelytávú, 110,6 kilogramm súlyú krosszmodell, hiszen többféle üzemmódot kínál a rajta ülőnek, attól függően, mennyire bevállalós. A „Mode 1” az alap, arra törekszik a rendszer, hogy kiegyensúlyozott legyen a teljesítmény- és a nyomatékleadás. A „Mode 2”-t a barátságosabb gázreakciók jellemzik, míg a „Mode 3”-ban agresszívabbá válik, készen áll a terepakadályok leküzdésére. Utóbbiban férfiember kezébe való a kormány.
Még kezelhetőbbé tették
Az új, 78 milliméterrel rövidebb kerékdobokat kapó CRF450R fejlesztésében azonban nem állt le a Honda, s már készen áll az újabb pakk, amivel ellátja az off road masinát. A nemrégiben megjelent, 2,85 millió forintos kiskereskedelmi ártól kapható 2017-es kétkerekűhöz hasonlóan marad elektromos indítású, de a súlycsökkenés érdekében, vadonatúj, szuper könnyű lítiumionos akkumulátorral szerelik fel.
Visszakanyarodva a kipufogókhoz, akár sportos Yoshimurával is lehet majd rendelni a motort, amelynek nem mellékesen a benzinbefecskendezésén és a levegőszűrőjén is változtattak. Ugyancsak frissítik az ECU teljes programját, amivel még simulékonyabbnak és hatékonyabbnak ígérik a technikát, vagyis felhasználóbarátabbá teszik.
Hozzányúlnak a szakemberek a Showa által szállított 49 milliméteres acélrugós első teleszkópokhoz, hogy a kanyarokban még meggyőzőbb teljesítményt nyújtson, ugyanakkor a 305/133 mm-es rugóút viszont marad.
Biztonságosabb az elődjénél
Természetesen továbbra is a felszerelés része motorkarakterisztika-kiválasztó gomb, az elöl 260 milliméteres hullámos peremű féktárcsa a kétdugattyús nyereggel, hátul pedig a 240 mm-es átmérőjű egydugattyús cucc, amelyek brutális lassításra képesek nagy sebességnél is.
A 32,8 centiméteres szabad has-, valamint 96 cm-es ülésmagasságú japán krosszmotor alumínium fűzött küllős kerekeire 80/100 R21-es és 120/80 R19-es abroncsokat húznak és továbbra is a Dunlop szállítja azokat.
A 6,3 literes, titán üzemanyagtankú CRF váltója szebben dolgozik az elődjénél, főleg a magasabb tartományban. Élvezetes vele menni, jóval biztonságosabb lett, ugyanakkor a hangjával egyelőre nem tudtak mit kezdeni. Hiányzik a karszőrfelállító katarzis, ám lehet, a sportosabb „csövekkel” ezen is sikerül javítani.
Mindenesetre, irány földút, az ugratókkal teli terep, a sáros erdei utak. Rosszalkodjunk – vagy stílszerűen fogalmazva, krosszalkodjunk!
Forrás: youtube, Honda