Legfrissebb hírek ÚJ

Moto Morini Granpasso 1200: olasz dzsigoló

Moto Morini Granpasso 1200: olasz dzsigoló

Itt egy újabb olasz túrabakancs! A tavasz, ha nehezen is, de immáron visszavonhatatlanul megérkezett, úgyhogy ne kuksoljunk a négy fal között, irány a természet! Mondjuk, egy dögös itáliai enduróval, a Moto Morini Granpasso 1200-zal, amely egyszerűen vonzza a tekinteteket.

Mindezt úgy 17 ezer euróért, nagyjából 5,3 millió forintért. Oké, jelentős kiadás – mondjuk, eltörpül a nemrégiben bemutatott másik olasz dzsigoló, a Bimota DBx Enduro mögött – ráadásul az 1937-ben, az olaszországi Bolognában alapított Moto Morinit még 2010-ben felszámolták, de most újra életet leheltek bele és működik is.

Valamit valamiért
A rázósabb off road etapok nem neki valóak

Az 1187 köbcentis, V2-es Granpasso a gyártó terepre is alkalmasnak mondott modellje. A 2,2 méter hosszú, 93 centiméter széles, 1,18 m magas, 1,49 m tengelytávolságú jármű a korunk modern, elektronikával teleaggatott túraenduróival szemben próbál alternatívát nyújtani.

Csak ésszel!
Inkább aszfaltozott utakon érdemes vele hajtani, de ésszel a murvázás sem árt neki

Még ABS sincs benne, ugyanakkor igyekeztek kiváló minőségi cuccokkal felvértezni, hogy csábítóbbá tegyék a vásárlók számára: Brembo fékek, Marzocchi villa, Excel felnik, Öhlins állítható rugós tag, több fokozatban dönthető szélvédő és rozsdamentes acélból készült kipufogó is jár hozzá.

Nem gagyi
Minőségi alkatrészekkel tömték tele, ezért is magas az ára

Az alapfelszereltséghez állítható ülésmagasság (875/830 milliméter), markolatfűtés, plexi, csomagtartóváz és 33 literes kofferek tartoznak. Azért, így már neki lehet vágni egy közeli szabadidőprogramnak.

A 118 lóerős, 103,6 newtonméteres topnyomatékot leadó Granpasso a 27 literes tankjának teletöltését követően körülbelül 235 kilogrammot nyom, azért ez már izmosabb darab a Bimotánál.

Elemében van
113 lónak az erejével repíti a rajta ülőket

Az erőforrás lendületesen reagál a gázadásra, az első két fokozatban, ha igazán odacsapunk neki, azonnal elemelkedik az első (egyébként 19-es) kerék a földtől. Látványos, de mindenféleképpen élvezetes a használata, s a 220 kilométer/óra feletti végsebessége sem tűnik rossznak.

Tempó, tempó!
A végsebessége 220 kilométer/óra

Bár a karbonos anyaghasználat alaposan növelte a terhelhetőségét, azért az esetleges Dakar-rali indulásnál ne a Moto Morinivel számoljunk. Igaz, a szelíd hangolású, ezért az aszfaltot elhagyva némi problémát okozó fékbeállítás ellenére finomabb terepviszonyok között simán elboldogul, de a rázósabb off road részek, a dűnerendszerek nem neki valók.

Csillivilli
Vonzza a tekinteteket

Illetve dehogyisnem: tökéletesen alkalmas arra, hogy a nyergében ülve gyönyörködjünk a tájban.

 

Forrás: youtube