Itt egy újabb olasz túrabakancs! A tavasz, ha nehezen is, de immáron visszavonhatatlanul megérkezett, úgyhogy ne kuksoljunk a négy fal között, irány a természet! Mondjuk, egy dögös itáliai enduróval, a Moto Morini Granpasso 1200-zal, amely egyszerűen vonzza a tekinteteket.
Mindezt úgy 17 ezer euróért, nagyjából 5,3 millió forintért. Oké, jelentős kiadás – mondjuk, eltörpül a nemrégiben bemutatott másik olasz dzsigoló, a Bimota DBx Enduro mögött – ráadásul az 1937-ben, az olaszországi Bolognában alapított Moto Morinit még 2010-ben felszámolták, de most újra életet leheltek bele és működik is.
Az 1187 köbcentis, V2-es Granpasso a gyártó terepre is alkalmasnak mondott modellje. A 2,2 méter hosszú, 93 centiméter széles, 1,18 m magas, 1,49 m tengelytávolságú jármű a korunk modern, elektronikával teleaggatott túraenduróival szemben próbál alternatívát nyújtani.
Még ABS sincs benne, ugyanakkor igyekeztek kiváló minőségi cuccokkal felvértezni, hogy csábítóbbá tegyék a vásárlók számára: Brembo fékek, Marzocchi villa, Excel felnik, Öhlins állítható rugós tag, több fokozatban dönthető szélvédő és rozsdamentes acélból készült kipufogó is jár hozzá.
Az alapfelszereltséghez állítható ülésmagasság (875/830 milliméter), markolatfűtés, plexi, csomagtartóváz és 33 literes kofferek tartoznak. Azért, így már neki lehet vágni egy közeli szabadidőprogramnak.
A 118 lóerős, 103,6 newtonméteres topnyomatékot leadó Granpasso a 27 literes tankjának teletöltését követően körülbelül 235 kilogrammot nyom, azért ez már izmosabb darab a Bimotánál.
Az erőforrás lendületesen reagál a gázadásra, az első két fokozatban, ha igazán odacsapunk neki, azonnal elemelkedik az első (egyébként 19-es) kerék a földtől. Látványos, de mindenféleképpen élvezetes a használata, s a 220 kilométer/óra feletti végsebessége sem tűnik rossznak.
Bár a karbonos anyaghasználat alaposan növelte a terhelhetőségét, azért az esetleges Dakar-rali indulásnál ne a Moto Morinivel számoljunk. Igaz, a szelíd hangolású, ezért az aszfaltot elhagyva némi problémát okozó fékbeállítás ellenére finomabb terepviszonyok között simán elboldogul, de a rázósabb off road részek, a dűnerendszerek nem neki valók.
Illetve dehogyisnem: tökéletesen alkalmas arra, hogy a nyergében ülve gyönyörködjünk a tájban.
Forrás: youtube