Legfrissebb hírek ÚJ

Suzuki DL650 V-Strom és V-Strom XT: a nagy testvér kicsiben

Suzuki DL650 V-Strom és V-Strom XT: a nagy testvér kicsiben

A Suzuki újabb csavart tett a kis V-Strom történetébe. A DL650 és a kalandmotoros jegyekkel megvadított XT is kelendő portéka, nem lehet panaszuk a japánoknak, ám most amolyan fazonszabászatot tartottak a mérnökök, igazítottak a modellek megjelenésén, sőt technikailag is ütősebbé tették.

Még 2004-ben jelent meg a 650-es első generációja, majd 2011-ig folyamatosan fejlesztették, csinosították, tökéletesítették, hogy aztán 2012-ben jöjjön a következő széria. Ekkor teljesen átszabták a vonalait, az indoklás szerint felhasználóbarátibbá tették, így például megújult a műszerfala, növelték a teljesítményét, komolyabbá vált a hátsó rugóútja, csökkent a súlya. Igaz, azt sem szabad elfelejteni, hogy mindeközben zsugorodott az üzemanyagtartálya és emelték az ülésmagasságát.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Új generáció
Még ütősebb lett a Suzuki kalandora

Az alapgépnek a módosított, terepre valóbb változata az XT. Csőrszerű fejidomot és fűzött felnit kapott, ám a használójának mindig ott kell lebegnie a szemei előtt: nem a Dakarra készült géppel van dolga, vagyis fő az óvatosság és az ész használata, ha földúton csapat vele.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Gyerünk!
Ésszel kell használni, de hálás társ az utakon és azok mellett

A kacsacsőr most már alap

A 645 köbcentiméteres, V2-es, vízhűtéses, 69 lóerős, 60 newtonméteres blokkal felszerelt gépet azoknak találták ki a derék ázsiaiak, akiknek az anyagi lehetőségeik korlátozottak, nem engedhetik meg maguknak a prémiumminőséget, viszont vágynak a jóra. A motor vonzereje az egyszerűségében rejlik, ráadásul rendkívül könnyen kezelhető. Olyan hízelgő típus: hamar az ember szívéhez nő.
Most viszont újabb mérföldkőhöz érkezett a DL650 V-Strom és a V-Strom XT is a technikai fejlődés és az egyre szigorodó környezetvédelmi, károsanyag-kibocsátási szabályozások miatt.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Megfelelő választás
Azoknak, akiknek az anyagi lehetőségeik korlátozottak, de vágynak a jó és megbízható motorra

Az új modellek az 1000-esre, vagyis a nagy testvérre hajaznak majd. Pontosabban, az XT már most sem tagadhatná le a rokoni szálakat, de immáron a DL650 is megkapja a kacsacsőrt az elejére és a szimpla fényszórót. (Ahogy korábban már leszögezték a japánok, az 1988-as Dakar-ralin indult DR-Z-nek kívánnak ezzel a dizájnnal emléket állítani). Vagyis, a kettőt a küllős kerék és a hasidom különbözteti majd meg leginkább.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Rokon
A nagy tesóra, az 1000-es modellre hajaz

Valamivel izmosodott, de nem lett vadállat

További változtatás a kinézeten, hogy a V-Strom 650 az 1000-es verzió műszerfalával dicsekedhet. Ám ez nem csak esztétikai szempontból dob a gépen, hanem például így már töltés-visszajelzővel is vagizhat a modell, ami egy hosszabb utazásánál nem rossz, ha van.
Nem hagyható ki a felsorolásból, hogy a V-Strom vadonatúj, tízküllős öntött felnikkel villog, míg az XT-n – ahogy fentebb már említettük –, természetesen marad a drótküllős kerék, amely a színében azért változott, a feketét aranyos beütés váltotta.
A szélvédő is másabb, a frissítésnek köszönhetően három fokozatban állítható, azaz nagyobb sansz van rá, hogy megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb helyzetet, amikor védve érezzük magunkat. Az üzemanyagtankja sem maradt érintetlen, keskenyebbre szabták, ám jó hír, a 20 literes kapacitása megmaradt.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Finom változtatások
A szélvédő motoros barátabb, az üzemanyagtank keskenyebb

A blokkal eddig sem volt gond, mert bár alacsony fordulaton nem szaggatta az istrángot, de ahogy belelendült, egyre szerethetőbb, élénkebb, cudarabb lett. Akár két emberrel az – egyébként kifejezetten kényelmes – ülésében is simán elboldogult. Ám a Suzuki mérnökei új dugattyút és vezérműtengelyeket terveztek, a dupla pillangószelepnek hála, valamivel erősebb lett. No nem kell eget verő értékekre gondolni, a pacik száma 70-re módosult, a nyomaték pedig immáron 62 Nm az Euro4 kompatibilis technikában.

Kétfokozatú kipörgésgátló az élvezetért, a biztonságért

A rossz minőségű aszfalt- és a hepehupás földúton is kiválóan teljesítő, sportos futómű, valamint az ésszerű határokon belül tényleg remek fékrendszer érintetlen maradt, az ABS-t továbbra sem lehet kikapcsolni, viszont vadiúj a kétfokozatú, kiiktatható kipörgésgátló. Ha az első szintet választjuk, engedékenyebb, játékosabb a cucc, míg a második átmenetet az esős, csúszós, veszélyesebb szakaszokra találták ki. A 650 V-Stromba belekerült az indulásnál a fordulatszámot megemelő, így a lefulladás veszélyét csökkentő Low-RPM Assist, az Easy Start System lényege pedig az, hogy elég az indítógombot egyszer megnyomni, utána addig „köszörül”, amíg ténylegesen be nem röffen a technika.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Szebb és ütősebb
Technikailag is komolyabb lett a Suzuki

A 2290 milliméter hosszú, 835 mm széles, 1405 mm magas, 1560 mm tengelytávú, 175 mm has- és 835 mm ülésmagasságú, 215 kilogrammot nyomó XT sérülékeny olajszűrőjét és az első henger kipufogó könyökét viszonylag strapabíró páncélzat védi, míg a bukócső gondoskodik a tank és az idomok megóvásáról.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)
Nem véletlenül népszerű
Lehet rá számítani
 

 

Forrás: youtube, Suzuki