Egy 2009-es Yamaha XT660Z Teneré nyergében vágott neki a nagy túrának, már 64 ezer kilométert tett meg és kis szünet után folytatja a kalandozását.
Forrás: Mark Waters/Instagram
Mark Waters, akinek történetéről a brit Motorcycle News számolt be, még 2018 júliusában kezdte a világ körüli útját, amelyet megnehezített a koronavírus-járvány, valamint az is, hogy az elfogyott pótolni kell a folytatáshoz, azonban nem adja fel.
Forrás: Mark Waters/Instagram
„Az első világjáró túrámat még 2014-ben kezdtem, repülővel váltottam országokat és hátizsákkal kirándultam. Amikor eljutottam félúthoz, rájöttem, hogy tulajdonképpen én ezt motorozva szeretném végigcsinálni. Hazatértem, dolgozni, és utána vágtam bele” – mesélt Waters az MCN-nek.
Forrás: Mark Waters/Instagram
„Teljes újdonság volt ez számomra, hiszen fogalmam sem volt arról, hogyan kell off roadozni. Az első terepmotorozásom Tádzsikisztánban volt. Bele kellett tanulnom, de most már egészen jól megy” – tette hozzá a motoros kalandor.
Forrás: Mark Waters/Instagram
Először Európát szelte át, majd Oroszországon keresztül egészen Mongóliáig jutott el. Ott azonban egy váltóhiba miatt meg kellett szakítani a túrát, és végül hosszas szervezés után hajón juttatta haza gépet Nagy-Britanniába. Némi kényszerpihető után 2019 tavaszán folytatta a kalandozást.
Forrás: Mark Waters/Instagram
Ezután Kína, Pakisztán, India, Nepál, Mianmar, Thaiföld, Laosz és Kambodzsa következtek, ekkor újra tönkrement a váltó, és a járvány is megnehezítette a folytatást 2020-ban. Most két munkát is vállalt, hogy anyagilag megerősödjön. Azonban még az idén folytatni akarja a túrát, amely Instagram-oldalán is követhető.


