A Sandlandernél csizma került az asztalra... A manufaktúráról köztudott, hogy Toyta Land Cruiserben „utazik”, de most Daihatsu Rocky, ráadásul Európában ritkaságnak számító, kívül és belül makulátlan állapotú öszkerekes pickup várja gazdáját Hernádon. Miképpen lehetséges ez? Az LC természetesen azért csak része valahogy ennek az elképesztő sztorinak.
A Daihatsu Rocky – mint a ringben a hollywoodi szuperprodukcióban Sylvester Stallone – elpusztíthatatlan alkat, az egyik legkedveltebb épített terepjáró alapnak számít. Az erényei között mindenféleképpen megemlítendő, hogy robusztus, puritán és az alkatrészei túlméretezettek. Igen ám, csakhogy van egy „kis” bökkenő: ezek az autók nem túl fiatalok már (1989 és 2002 között gyártották a klasszikus sorozatot), az idő vasfoga alaposan beléjük mart. A Sandlander viszont olyan példányra bukkant egy svájci tűzoltóság raktárának mélyén, amely a párját ritkítja.
Sőt, nyugodtan nevezhetjük egyedülállónak. Még 1989-ben gurult ki az összeszerelő üzemből, Európába hajóztatták és azóta ugyanazon az állomáshelyen szolgált. Az elmúlt évtizedekben mindössze 140 ezer kilométert futott, azaz abszolút kímélő üzemmódban használták. A karosszériát és a belteret sem hanyagolták el a tűzlovagok, odafigyeltek rá, karbantartották, óvták. Már az állapota is egyedivé teszi, de mégis, a fő érdekessége, hogy az öreg kontinensre érkezett néhány száz pickupnak az egyike.
A strapabírósága, az elnyűhetetlensége, a szívóssága miatt a Rocky névre abszolút rászolgáló jármű terhelhetősége 1140 kilogramm, a vontatóképessége pedig 3,5 tonna. S, hogy válaszolva a bevezetőben feltett kérdésre, miért foglalkozik Daihatsuval a Sandlander? A platós műszaki tartalmáról talán kevesen tudják, de a Toyota fiókmárkájaként javarészt a Land Cruiser alkotóelemei kerültek bele.
A 2,8 literes dízelmotorja egyes piacokon például a mai napig hűen és hibátlanul szolgálja a 150-es LC-ket. Az elnyűhetetlen dízelaggregát ötsebességes mechanikus váltóval és kapcsolható összkerékhajtással teszi legyőzhetetlenné a Rockyt, míg a 40-es szériától örökölte a merevhidas első és hátsó futóművét.
Aki különlegességre áhítozott, de a pénztárcája nem engedte meg, hogy valódi terepjárós csemegéhez jusson, az most megvalósíthatja álmát. A háromszemélyes utasterű, makulátlan külsővel és belsővel rendelkező, az állagmegóvás érdekében bordás alumíniummal bevont platójú autó olyan, mint a gyorséttermek „párszázas” ajánlata. Vagyis akciós, hiszen mindössze 2,2 millió forintért elvihető a derék igavonó. Amennyiben további információkra, részletekre kíváncsi a Daihatsu Rockyról, ne késlekedjen, érdeklődjön a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímen vagy a +36304245703-as telefonszámon.