Legfrissebb hírek ÚJ

A terep elnyűhetetlen harcosa: Land Cruiser „rokon”, különleges Daihatsu Rocky pickup a Sandlandertől

A terep elnyűhetetlen harcosa: Land Cruiser „rokon”, különleges Daihatsu Rocky pickup a Sandlandertől

A Sandlandernél csizma került az asztalra... A manufaktúráról köztudott, hogy Toyta Land Cruiserben „utazik”, de most Daihatsu Rocky, ráadásul Európában ritkaságnak számító, kívül és belül makulátlan állapotú öszkerekes pickup várja gazdáját Hernádon. Miképpen lehetséges ez? Az LC természetesen azért csak része valahogy ennek az elképesztő sztorinak.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Jó néhány évet letagadhatna
A 140 ezer kilométert futott Daihatsu Rocky pickup abszolút megkímélt, a klasszikus időket idéző beltere kitűnő állapotban van

A Daihatsu Rocky – mint a ringben a hollywoodi szuperprodukcióban Sylvester Stallone – elpusztíthatatlan alkat, az egyik legkedveltebb épített terepjáró alapnak számít. Az erényei között mindenféleképpen megemlítendő, hogy robusztus, puritán és az alkatrészei túlméretezettek. Igen ám, csakhogy van egy „kis” bökkenő: ezek az autók nem túl fiatalok már (1989 és 2002 között gyártották a klasszikus sorozatot), az idő vasfoga alaposan beléjük mart. A Sandlander viszont olyan példányra bukkant egy svájci tűzoltóság raktárának mélyén, amely a párját ritkítja.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Ritkaság
Ebből a típusból alig néhány száz darab pickup került Európába. Svájcban lelt rá a kincsre a Sandlander. Kapcsolható összkerékhajtással és a Toyota Land Cruiser 40-es szériájából jól ismert merevhidas első és hátsó futóművel a terep királya lehet

Sőt, nyugodtan nevezhetjük egyedülállónak. Még 1989-ben gurult ki az összeszerelő üzemből, Európába hajóztatták és azóta ugyanazon az állomáshelyen szolgált. Az elmúlt évtizedekben mindössze 140 ezer kilométert futott, azaz abszolút kímélő üzemmódban használták. A karosszériát és a belteret sem hanyagolták el a tűzlovagok, odafigyeltek rá, karbantartották, óvták. Már az állapota is egyedivé teszi, de mégis, a fő érdekessége, hogy az öreg kontinensre érkezett néhány száz pickupnak az egyike.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Munkagépnek is tökéletes
Az állagmegóvás érdekében bordás alumíniummal vonták be a platót. Érdekesség, hogy a Daihatsu terhelhetősége 1140 kilogramm, ráadásul 3,5 tonnát bír elvontatni

A strapabírósága, az elnyűhetetlensége, a szívóssága miatt a Rocky névre abszolút rászolgáló jármű terhelhetősége 1140 kilogramm, a vontatóképessége pedig 3,5 tonna. S, hogy válaszolva a bevezetőben feltett kérdésre, miért foglalkozik Daihatsuval a Sandlander? A platós műszaki tartalmáról talán kevesen tudják, de a Toyota fiókmárkájaként javarészt a Land Cruiser alkotóelemei kerültek bele.
A 2,8 literes dízelmotorja egyes piacokon például a mai napig hűen és hibátlanul szolgálja a 150-es LC-ket. Az elnyűhetetlen dízelaggregát ötsebességes mechanikus váltóval és kapcsolható összkerékhajtással teszi legyőzhetetlenné a Rockyt, míg a 40-es szériától örökölte a merevhidas első és hátsó futóművét.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Elnyűhetetlen darab
Az autó motortere 2,8 literes szívódízel aggregátot rejt. Igen, igen, azt, amely egyes piacokon a 150-es Land Cruiserekben is szolgál

Aki különlegességre áhítozott, de a pénztárcája nem engedte meg, hogy valódi terepjárós csemegéhez jusson, az most megvalósíthatja álmát. A háromszemélyes utasterű, makulátlan külsővel és belsővel rendelkező, az állagmegóvás érdekében bordás alumíniummal bevont platójú autó olyan, mint a gyorséttermek „párszázas” ajánlata. Vagyis akciós, hiszen mindössze 2,2 millió forintért elvihető a derék igavonó. Amennyiben további információkra, részletekre kíváncsi a Daihatsu Rockyról, ne késlekedjen, érdeklődjön a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímen vagy a +36304245703-as telefonszámon.