Legfrissebb hírek ÚJ

A vírus szomorú következménye: nem lesz több Focus RS

A vírus szomorú következménye: nem lesz több Focus RS

Itt a vége? Már korábban is pletykáltak arról, hogy a Ford befejezi izommodelljének, az immáron összkerékhajtással is kapható Focus RS-nek a gyártását, s most úgy tűnik, valóban eljött az „ítéletnap”. A 350 pacis vadállatot költség- és környezetkímélés címén nyugdíjazzák. Isten nyugosztalja!

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Kezdet
Az első generációs Ford Focus RS, amely 215 pacis volt

A Ford már a Focus legelső szériája óta épített RS-t. Eredetileg a rali-világbajnokságon bevetett, aztán 2006-ban és 2007-ben konstruktőri világbajnoki címet szertő RS WRC miatt készült el, hiszen utcai verziót kellett előállítani annak érdekében, hogy a sorozatba benevezhető legyen a versenyautó. Ám annyira sikeres lett a vas, hogy nem került le a „műsorról”.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
WRC
A rali-világbajnoki sorozatot meg is nyerte anno a World Rally Car, amely miatt utcára kellett dobni az RS-t

Az 1998 és 2004 között gyártott Mk1-ben 2 literes, turbós, 215 pacis (310 Newtonméter) motor dolgozott, míg az Mk2-ben (2004-2010) 2,5 literes, öthengeres, 305 LE-s (440 Nm) aggregát üvöltött. Aztán jött az Mk3 (2011-2018), amely forradalmasította az RS-t: immáron nem első, hanem összkerékhajtású, driftmóddal is ellátott autóban 2,3 literes, turbós EcoBoost technika kapott helyet, amelyben 350 tagú ménes tombol, a topnyomatéka túltöltéssel 470 Newtonméter. Álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Mk2
Már 305 ló tombolt a következő generációs izom Focusban

Ám a koronavírus-járvány miatti káosz és gazdasági válság miatt, költségcsökkentés címén, plusz a folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási normák arra a döntésre kényszerítették a Ford fejeseit, hogy leállítsák a projektet. Pedig arról volt szó még nemrégiben, közel 400 LE-s lesz az új Ford Focus RS – úgy tűnik, ez az elképzelés csak álom marad...

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Csúcsgép
Összkerékhajtással, 350 lóerővel, 470 Newtonméter topnyomatékkal és driftmóddal került piacra a legjobb RS, az Mk3