Legfrissebb hírek ÚJ

A Volkswagennek vissza kell vásárolni a csaláson ért modelljeit

A Volkswagennek vissza kell vásárolni a csaláson ért modelljeit

A Volkswagennek fizetnie kell azoknak a német autótulajdonosoknak, akik a gyártó dízelbotrányában érintett modelljeiből vásároltak – így határozott egy ügyfél keresete alapján a német szövetségi legfelső bíróság. Ez bizony sokba fáj majd a német gigavállalatnak, amely a világot sújtó koronavírus-járvány miatt egyébként is roppant nehéz helyzetben van.

Megint nagy a baj
Tovább gyülekeznek a viharfellegek a Volkswagen felett

Az ítéletet megalapozó keresetet egy német férfi nyújtotta be, aki 2014-ben vásárolt egy Sharan típusú autót – írja az Index.hu. A beadvánnyal élő tulajdonos azt akarta elérni, hogy a VW fizesse vissza a teljes vételárat, amit 2014-ben kiadott a kocsijáért. A bíróság most azt mondta ki, hogy ha a tulajdonos kéri, a vállalatnak vissza kell vásárolnia a járművet, de a vételár megállapításakor figyelembe kell venni az eddig megtett kilométereket. A döntés precedens értékű.

Eszméletlen
Halomban állnak a forgalomból kivont, lebukott, dízelmotoros, VW-csoportba tartozó autók

A Volkswagen dízelbotránya úgy került nyilvánosságra, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége 2015 szeptemberében megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autók így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálják, vagyis csaltak a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a márka mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el. A botrány miatt indított vizsgálatokon más gyártóknál is kimutattak hasonló szabálytalanságot.

Már megbánták...
A károsanyag-kibocsátással trükköztek a németek

A Volkswagen az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat, a Škoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN. A cég ellen a mai napig folynak különféle bírósági eljárások a botrány miatt, a legutóbbi fejlemény az volt, hogy a VW 9 millió eurót (3,15 milliárd forintot) fizetett cserébe azért, hogy lezárulhasson a jogi eljárás a cég elnöke és vezérigazgatója ellen.

Kész anyagi csőd
A dízelbotrány már eddig is több milliárd eurójába került a gigavállalatnak