Az új Tundra túrhatja ki az Egyesült Államok autópiacáról a Toyota Land Cruisert. Hiába népszerű a tengerentúlon a világ talán legjobb összkerekes terepjárója, a japán márka a hatalmas pickupot az utolsó csavarig frissíti (új platformra is épül majd), így viszont az LC-t akár már a következő esztendőtől kivezethetik az országból.
A hírt ugyan egyelőre nem erősítette meg a Toyota, ráadásul elég nagy meglepetés lenne a száműzetése, még akkor is, ha Európában, Ázsiában, Ausztráliában és Afrikában is sokkal jobban fogy a terepjáró, mint Amerikában. A japán kommunikációs emberek hallgatása viszont sokat sejtető...
Ami biztos, a Toyota vadonatúj platformot tervez a Tundrának, 391 millió dollárt, vagyis körülbelül 118 milliárd forintot fektet be a San Antonio-i üzemébe. A fejlesztéseket pedig a másik két platósnál, a Tacománál és a Hiluxnál is felhasználnák. A TNGA-F néven is ismert platform viszont állítólag nem lenne kompatibilis a V8-as motorokkal. A Toyota minden bizonnyal ikerturbós V6-os és villanyosított erőforrásokra vált a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt. Vagyis, a Prado és az LC bizony bajba kerülhet az Egyesült Államokban.
A tengerentúlon élő Land Cruiser rajongók azonnal mozgolódni kezdtek, tiltakozásuknak adtak hangot, de a japán vállalat egyelőre elzárta kommunikációs csatornáit az üggyel kapcsolatban. Könnyen elképzelhető egyébként, hogy a J300-as Land Cruiser is az új TNGA-F-re és a hathengeres aggregátra épít majd. Tegyük hozzá, a Toyota terepjárójából az 1951-es megjelenése óta több mint 10 millió darabot adtak el világszerte – a Dakar-rali szériaautós-kategóriáját rendre megnyerő J200 a 2007-es esztendőtől van piacon, V6-os, V8-as benzines és ikerturbós V8-as dízeltechnikával gyártják. Amerikában 5,7 literes erőforrással kínálják.