A dakaros csúcstechnika házhoz jött! Pontosabban Hernádra. Merthogy a Sandlander – először Magyarországon – raktárról kínálja a világ leghíresebb terepversenyét megnyerő Gazoo Racing által fejlesztett Toyota Land Cruiser J300 GR Sportot. Az összkerekes, egyedi, full extrás, hardcore képességekkel bíró luxusterepjáró tényleg a lehetetlen legyőzésére született. Ha csúcsgépet szeretne, ezt a lehetőséget ne hagyja ki!
A 2019-ben és 2021-ben a katari Nasszer al-Attijah vezette Hilux pickuppal a Dakar-ralin diadalmaskodó Toyota Gazoo Racing szakembereinek a segítségét kérte a japán márka, hogy még off roadosabbá tegye a világ talán legjobb terepjáróját. A J200 helyébe lépett J300 a vadonatúj GA-F platformra épült, az elődhöz képest körülbelül 200 kilogrammtól szabadult meg, a tömegközéppontja mélyebben helyezkedik el. A szilárdsága fokozódott, de stabilabb, dinamikusabb, robusztusabb és biztonságosabb is lett. Ez egy kőkemény terepjáró, minőségi, megerősített alkatrészekkel, a legextrémebb környezetben helytálláshoz hangolva.
Az 5 centiméter híján 5 méter hosszú, abszolút családbarát autó elejében egy új fejlesztésű, 3,5 literes, V6-os, duplaturbós benzinmotor kapott helyet, a csúcsteljesítmény 415 lóerő, a topnyomaték 650 Newtonméter. A megbízható, rendszeres és szakszerű szervizelés mellett „kikészíthetetlen” technikához 10 fokozatú automata sebességváltó, no és természetesen 4x4-es hajtás kapcsolódik. Örökölte a szériakategóriában Dakart nyert előd, a J200-as könnyű kezelhetőségét és unikális terepjáró-képességét – sőt ezen még fejlesztettek is.
A 3,5 tonna vontatókapacitású jármű megkapta az ugyancsak friss fejlesztésű kinetikus futóművet (E-KDSS), a régi elektronikus változatát, amely egyesíti a közúton szükséges feszes kanyarstabilitást a műutak melletti optimális hosszú rugóúttal – a stabilizátor rudak hatását képes megváltoztatni. Ellátták első és hátsó differenciálzárral, adaptív változó felfüggesztéssel, lejtmeneti asszisztenssel, hegymenetben való indulást segítő rendszerrel, aktív kipörgésgátlóval, integrált járműdinamikai vezérlőrendszerrel, amely javítja az autó kezelhetőségét, a terepen közlekedési képességét és a kormányozhatóságát. És ne feledjük a Multi-Terrain Monitor kamerarendszert: valós időben jeleníti meg a kormány mögött ülő számára a gép körül és alatt található útfelületet, a terepviszonyokat, a kerekek helyzetét.
A 18-as, terepjáráshoz szabott könnyűfém keréktárcsákat kapó, 265/65 R18-as gumiabroncsokon guruló Land Cruiser első és hátsó lökhárítója erősebb, strapabíróbb lett és rendkívül feltűnő, figyelemfelkeltő a megjelenése – s nem csak a „GR” jelölés, az elektromosan mozgatható hátsó ajtó és a napfénytető miatt. Bi-LED-es fényszórók, LED-es (DRL), első irányjelzők és hátsó lámpák, LED-es hátsó irányjelzők és első ködlámpák, oldalsó tükör irányjelzők, automatikusan elsötétülő és dönthető, fűthető oldalsó tükrök, hátsó légterelő, prémium oldallépő, egyedi első és hátsó alsó lökhárító és egyedi hűtőrács is fellelhető a dizájnlistán. Plusz még díszléc, tetősín és egyedi hátsó sárvédő teszi izgalmasabbá.
Pestiesen szólva, a fekete és vörös színben pompázó beltere sem piti… Bőr díszítésű az ülés, a sebességváltó, „GR” logó díszíti a fűthető kormánykereket és az első üléseket, a belső lámpák LED-esek, beleértve az olvasó és az ajtónyitáskor felvillanó világítótestet is. Minőségi szőnyegpadlót tettek bele a japánok, a sofőr ötféle vezetési mód közül választhat, az automataklíma négyzónás, s mindegyik ablak elektromosan mozgatható. Összesen nyolc pohártartó található benne, a második üléssorhoz is tartozik kartámasz, a CD/DVD bemenettel ellátott színes érintőképernyő 12,3 colos, míg az információs kijelző 7 colos. A kormánykerék multifunkciós, nem hiányozhat a kocsiból a hangfelismerés és a telefoncsatlakoztatás, a műholdas navigáció előkészítés, vagy éppen a 14 hangszórós, szinte koncerttermi hangzást biztosító JBL prémium audiorendszer.
A modern kütyük életben tartására” három USB-töltőpont, 12 és 220 voltos csatlakozási lehetőség is elérhető, ahogy például a vezeték nélküli telefontöltő vagy a Bluetooth. Az első sor ülései nyolc irányban állíthatóak (a vezetőoldali memóriás), az LC fotelszerű ülőalkalmatosságai fűthetőek, szellőztethetőek. Vagyis szinte mindent belepakolt a Toyota, ami a raktárában fellelhető, s ugyanez elmondható a biztonsági „intézkedésekről”. A J300 GR Sport automatikusan észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat, rendelkezik sebességtartó automatikával, sávelhagyás figyelmeztetéssel, a sebességjelző-táblák felismerésével. A sofőrt és az utasait blokkolásgátló, fékasszisztens, holttér- és valós, keresztirányú forgalomfigyelő, tolatókamera, első és hátsó parkolássegítő, hátsó útmutató monitor, vontatvány-stabilitás vezérlő és 10 darab légzsák védi.
Magyarországon először, raktárról kínálja a Sandlander a 80+30 literes üzemanyagtartállyal megtámogatott Toyota Land Cruiser J300 dakaros géneket öröklő modelljét, a GR Sportot. Ha csúcskategóriás terepjáróra vágyik, ne keressen tovább, a magyar manufaktúrától a lehető legjobbat kapja. További információkért, részletekért érdeklődjön a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímen vagy a +36304245703-as telefonszámon.