Legfrissebb hírek ÚJ

Eladó a Sandlander saját, kontinensek átszelésére alkalmas Toyota Land Cruiser BJ71-es terepjárója

Eladó a Sandlander saját, kontinensek átszelésére alkalmas Toyota Land Cruiser BJ71-es terepjárója

Különleges eredetű Toyota Land Cruiser BJ71-est tesz ki a kirakatba és kínál eladásra ezen a héten a Sandlander. Ez az autó évek óta a magyar manufaktúra saját tulajdonában van, jó néhány túrát, rövidebb-hosszabb expedíciót teljesített már. Felszereltségét és állapotát pedig a hernádi cég munkatársaira jellemző maximalizmus jellemzi.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Kitűnő állapotban van
Kívül és belül is olyan, mintha új lenne. Ez az autó még évtizedekig szolgálhatja új gazdáját

Több mint három évtizede, egészen pontosabban 1984-ben, Olaszországban forgalomba került járműnek egyetlen, jómódban élő észak-olasz tulajdonosa volt, a japán modell a mindennapjait a lakóház és a birtok közötti toszkán utakon töltötte. A hosszú esztendőket garázsban, valamint a helyi klímának köszönhetően só és korrózió nélkül vészelte át, a fényezése például eredeti és rozsdamentes.
Évekkel ezelőtt aztán gondos átalakuláson esett át – korhű és topminőségű off road extrákkal látták el a Land Cruisert, hogy alkalmas legyen hosszú távú túrákra. A kocsi mechanikája maga a legenda. A 3500 köbcentméteres, elnyűhetetlen szívódízel motor ötsebességes manuális váltóval és többszörösen túlméretezett hajtással kapcsolódik össze, ezek kombójaként olyan gép született, amelynek legyártott példányainak (BJ7) 87 százaléka ma is forgalomban van, annak ellenére, hogy az idő vas foga egyiket sem kímélte. Így nyugodt szívvel kijelenthető, a most eladósorba került, 200 ezer kilométert futott Toyota előtt hosszú, gondos gazda kezei között akár évtizedekre nyúló életút áll.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
200 ezer kilométert futott
A 3500 köbcentméteres szívódízel motor dolgozik az elejében, az elnyűhetetlen technika ötsebességes manuális váltóval és többszörösen túlméretezett hajtással kapcsolódik össze

No, de nézzük a felszereltséget! A Sandlandernél az átépítés mindenre kiterjedő alváz- és üregvédelemmel kezdődött az állagmegóvás érdekében. Az első és a hátsó hidakra ARB, 100 százalékban zárható differenciálmű került egy kerékfújásra is alkalmas levegőkompresszorral kiegészülve. Egyedileg gyártott Old Man Emu futóműszettet kapott, amely rendkívül jelentős változást hozott nem csak a terepjáró-képességben, hanem a rugózási komfortban is. A BJ71-es alján a megszokottnál komolyabb, 8 milliméteres dúralumínium haspáncél feszül, ennek az anyagvastagsága és a struktúrája a majdnem kétszer nagyobb tömegű dakaros 200-as típust is kiszolgálja.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Hardcore igénybevételre is alkalmas
Az első és a hátsó hidakra ARB, 100 százalékban zárható differenciálmű került egy kerékfújásra is alkalmas levegőkompresszorral kiegészülve. Az egyedileg gyártott Old Man Emu futóműszett is csodákra képes, míg a BJ71-es alján található 8 milliméteres dúralumínium haspáncél megvédi a jármű sérülékeny részeit

A csörlőtokos acél első lökhárítóban (ARB) kapott helyet a korhű, a Warn egyik legmegbízhatóbb csörlője, az 5,4 tonna (!) teherbírású M1200-as. Ugyancsak az első lökhárítón ékeskedik két régi ereklye, a hernádi manufaktúra dakaros kamionján használt Hella Luminator Xenon fényszórók, amelyek a régi szép időkben sötétedés után, még versenytempóban is nappali fényt varázsoltak a sivatagba. Hátulra Hella Xenon munkalámpát tettek – csak a tisztánlátás miatt, a három fényforrás áráért hosszú távra alkalmas középkategóriás autót lehet vásárolni. Az első tengelyre a Toyota gyári szabadonfutója került, az eredeti, erősített acél keréktárcsákon szinte új állapotú KM2 BFGoodrich Mud Terrain abroncsok feszülnek.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Mindenre felkészítve
Az első lökhárítón a hernádi manufaktúra dakaros kamionján használt Hella Luminator Xenon fényszórók kaptak helyet, de a Warn egyik legmegbízhatóbb csörlője, az 5,4 tonna (!) teherbírású M1200-as is odakerült

A hátsó ajtóra szerelt vékony falú, ezért rendkívül könnyű, de nagy szilárdságú létra segítségével gond nélkül meg lehet közelíteni az opcionális tetőcsomagtartót vagy sátrat. A részletekben rejlő igényességre törekvés minden apró darabján észrevehető, így például a japán márka eredeti terméke a vonóhorog is. Kompakt méretei ellenére akár öt személynek is utazási lehetőséget nyújtó személyautó két-három utas számára kontinenseket átszelő expedíciókra is alkalmas extrém terepjáróként is funkcionálhat. A beltér ennek megfelelően került kialakításra, így elektromos aljzatok és opcionális rögzítőrendszerek gondoskodnak a hosszú távú kényelemről.
Aki tehát azonnal kalandra fogható, extrém megbízhatóságot és terepjáró tulajdonságot keres, ne habozzon. Amennyiben további információkra, részletekre kíváncsi a különleges Toyota Land Cruiser BJ71-essel kapcsolatban, érdeklődjön a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímen vagy a +36304245703-as telefonszámon.