Ezúttal azt vizsgálták meg, hogy a kis méretű városi terepjárók közül tizenegy típusnak hogyan működik az automatikus vészfékező rendszere gyalogosok esetén. A bajorok leégtek a vizsgán.
Forrás: IIHS
A Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet (IIHS) tette próbára a 2019-es évjáratú BMW X1-est, a Chevrolet Equinoxot, a Honda CR-V-t a Hyundai Konát, a Kia Sportage-t, a Mazda CX-5-öt, a Mitsubishi Outlandert, a Nissan X-Trailt, a Subaru Forestert, a Toyota RAV4-est, és a Volvo XC40-est.
Forrás: IIHS
Mint az a videóból is látszik mindegyik vas számára ugyanaz volt a feladat. Először egy a forgalomban egy irányban az úttesten sétáló gyalogos próbababát kellett nem elütni, a második feladat az volt, hogy lelép a járdáról egy gyermek, a harmadik pedig az, hogy egy álló autó mellé kellett érkezni, amely elől takarásból jött a felnőtt gyalogos.
Forrás: IIHS
Modelleztek tehát három a teljesen hétköznapi szituációt, az első két esetben 20 és 40 kilométer/órás tempóval tesztelték a kocsikat, a harmadiknál pedig 40 és 60 km/ó-s sebességnél. A cél mindegyik vas számára ugyanaz volt: nem elütni a járókelőt!
Nos, nem mindenkinek sikerült megoldani a feladatot. Kitűnőre csak a Honda CR-V, a Subaru Forester, a Toyot RAV4-es és a Volvo XC40-es vizsgázott. Fejlett minősítést kapott a Chevrolet Equinox, a Hyundai Kona, a Kia Sportage, a Mazda CX-5 és a Nissan X-trail. A Mitsubishi Outlander éppen hogy átcsusszant háromból két feladatot abszolválva, míg a BMW X1-es megbukott, mert megreptette a próbababát.