Megérkeztek a Sandlanderhez a vadonatúj, világújdonságnak számító Toyota Land Cruiser J300-as dízelmodellek. Az összkerekes, hardcore terepképességű, ám mindeközben elképesztő kényelmet és biztonságot nyújtó „VX” vagy „GR Sport” felszereltségű autókban 3,3 literes, duplaturbós, 307 lóerős, 700 newtonméteres (!) csúcsnyomatékkal rendelkező, új fejlesztésű V6-os motor dühöng.
A japánok előre jelezték, a dízelkocsik piacra kerülésében csúszások lehetnek a világszerte fellépett chiphiány és gyártási nehézségek miatt, a Sandlandernek azonban sikerült néhány darabot megkaparintania a márka gázolajas csatahajójából, s ezek már a magyar manufaktúra vámszabad területén várják, hogy gazdájukra leljenek. A 3346 köbcentiméteres „szívvel”, 10 sebességes automata váltóval és 110 literes üzemanyagtankkal ellátott járművek a korábbi, V8-as aggregáttal megtámogatott modellekhez képes takarékosabbak, kisebb a tömegük és kevésbé orrnehezek.
A 3500 kilogrammos vontatási kapacitással, 265/65 R18-as méretű gumiabroncsokkal rendelkező J300-asból a „VX” hét-, a „GR Sport” ötszemélyes, az első sorban található ülések fűthetőek és szellőztethetőek (a vezetőoldali memóriás), deréktámasszal rendelkeznek. A második sor szélső „foteljei” is fűthetőek és szellőztethetőek. A Bi-LED-es lámpákkal, LED-es ködlámpákkal, fűthető oldalsó tükrökkel, prémium oldalsó fellépőkkel, akár egyedi első és hátsó lökhárítóval, króm díszlécekkel, elektromosan mozgatható hátsó ajtóval, valamint napfénytetővel is felszerelt Land Cruiserekben minden adott, hogy a benne helyet foglalók a lehető legkomfortosabban érezzék magukat.
Így a bőrbevonatú és akár famintás díszítésű beltér, a bőrös sebességváltó, a fűthető és állítható kormánykerék mellett nem hiányozhat belőle a három- vagy éppen ötféle vezetési mód, a négyzónás automataklíma, az elektronikus kézifék, minden ajtónál az elektromos ablakmozgatás, illetve az automata esőérzékelős ablaktörlés. A sofőr és az utasok biztonságára a Toyta Safety Sense rendszer felel, például akár gyalogos és kerékpáros észleléssel, aktív sebességtartó automatikával, kanyarkövető fényszóróval, sávelhagyás figyelmeztetéssel és táblafelismeréssel. Emellett jár hozzá blokkolásgátló, aktív kipörgésgátló, fékasszisztens, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, tolatókamera, parkolást segítő szenzor elöl és hátul, valamint vontatvány-stabilitás vezérlő.
Modellenként összesen tíz darab légzsákot szereltek a J300-asokba, még a harmadik sorhoz is tartozik függönylégzsák. Nem hiányozhat a járművekből a lejtmenet asszisztens, a hegymenet-indulást segítő rendszer, a valódi útviszonyokat feltérképező és megmutató 4 kamerás Multi-tereprendszer panorámamonitorral. A hosszabb utazásokra teintettel 12,3 colos színes, CD és DVD bemenetes érintőképernyős kijelzővel és 7 colos információs kijelzővel is ellátták, a rendszer Apple Car Play és Android Auto kompatibilis, de hangfelismerésre és telefonvezérlésre is alkalmas. A csúcsminőségű JBL zenerendszer 10 vagy 12 hangszórós, de van műholdas navigáció és több USB-töltőport, vezeték nélküli telefontöltő, valamint 12 és 220 V-os csatlakozási lehetőség is.
És ne feledjük, hogy a „GR Sport” változat megalkotásában a most befejeződött Dakar-ralin a katari Nasszer al-Attijaht győzelemhez segítő Gazoo Racing segédkezett. Vagyis az egyedi hűtőrácsot és fekete-vörös utasteret kapó modell az összes többi típusnál komolyabb terepképességekkel bír, köszönhetően például az első és a hátsó differenciálzárnak, a strapabíróbb első és hátsó lökhárítónak, valamint az elektronikusan változtatható kinetikus dinamikus felfüggesztésnek. Ez utóbbi, az E-KDSS, amely egyesíti a közúton szükséges feszes kanyarstabilitást a műutak melletti optimális hosszú rugóúttal – a stabilizátor rudak hatását képes megváltoztatni.
Vagyis, ha csúcs terepjárót szeretne, fontosnak tartja a kényelmet, a biztonságot, s strapabíróságot, a megbízhatóságot és szívesen elhagyná az aszfaltutak világát, vagyis a járt utakat járatlanokra cserélné, akkor ne késlekedjen. A Sandlander által kínált dízelmotoros, vadonatúj Toyota Land Cruiser „VX” és „GR Sport” modellek a készlet erejéig elérhetőek. Amennyiben kérdése van, további információkra lenne szüksége, vagy szeretné lefoglalózni valamelyik autót, írjon a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímre vagy hívja a +36304245703-as telefonszámot.