Előreláthatólag 2022-ben érkezik az új generációs Toyota Prado. Az összkerekes terepjáró azonban már alkalmazkodik majd az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokhoz, lesz belőle benzin-hibrid változat és új platformra is épül. Akik viszont nem akarnak kompromisszumot kötni, a Sandlandertől továbbra is megvásárolhatják a klasszikus kiadást, az extrém környezeti kihívásoknak megfelelő aggregáttal.
A kiszivárgott pletykák szerint, a Prado 4WD megtartja, de alaposan módosítja például a 2,8 literes dízelszívet, viszont bevezeti a benzin-hibrid technikát. Ez a gyakorlatban úgy néz majd ki, hogy a gázolajas verzió üzemanyag kibocsátása kisebb lesz, viszont ezért cserébe valószínűleg áldozatot kell hozni a teljesítmény oltárán, míg a 2,4 literes, négyhengeres hibridverzió értelemszerűen nem a terepjárósok álma lesz.
A márka előreláthatólag 12 hónappal a vadonatúj, 300-as Land Cruiser érkezése után dobja piacra a modernizált Pradót, vagyis 2022 környékén lehet aktuális. A modell áttér majd a Toyota vadonatúj karosszéria-keretére, a TNGA platformra, s a mostani méretszámok biztosan változnak az ötajtós kiadásnál. A 4825 milliméteres hosszúság (-125 mm), az 1885 mm-es szélesség (-95 mm), az 1830 mm-es magasság (-50 mm) és a 2790 mm-es (-110mm) tengelytáv.
Ám, akik nem szeretnének az igényeikből lejjebb adni, azoknak most megoldást kínál a Sandlander. A hernádi manufaktúra nullkilométeres Toyota Land Cruiser J150 Padókat, vagy különleges, humanitárius, illetve protokoll célokra szánt, azaz a gyári kiadásnál erősebb, strapabíróbb Prado Protocol modelleket kínál. Nem mellékesen, a 2,7 literes benzinmotorral ellátott járművek megfelelnek már az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási normáknak is. A Protocol kiadásnak erősített a hűtő- és a fűtőkapacitása, a klímarendszere, valamint a hajtáslánca. Plusz az alváz összes rögzítési pontja és maga a karosszéria is úgy lett kialakítva, hogy gond nélkül elbírja az esetlegesen később rákerülő páncélzat terhét. Ennek megfelelően a futómű és a hajtáslánc is ehhez az extra igénybevételhez lett igazítva.
A merev létraalvázas, elöl független, hátul merev hidas felfüggesztéssel ellátott konstrukció klasszikus terepjáró, a hatsebességes mechanikus váltója robusztus, a motorjához és a plüss kárpitozásához hasonlóan „örök élet plusz egy nap” a várható időtartama. A megnövelt, 145 literes, dupla üzemanyagtankos, LED-es világítású jármű ötszemélyes, 3,5 tonnás vontatókapacitással rendelkezik, 3,5 tonnás vonószemmel látták el elöl és hátul egyaránt Erősített acél keréktárcsákkal rendelkezik, s a speciális gumiabroncsok szintén erősített oldallal vannak ellátva, rendkívül ellenállóak a mechanikai igénybevételekkel szemben.
Aki megbízható, modern, de mégis klasszikus értékekkel bíró, kimagasló terepképességekkel rendelkező vadonatúj terepjárót szeretne, az ne késlekedjen. A világ legkelendőbb Toyota Land Cruisere, a J150 Prado (Protocol) legfrissebb konstrukciója már elérhető a hernádi magyar manufaktúránál. Amennyiben további információkra, részletekre kíváncsi, érdeklődjön a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímen vagy a +36304245703-as telefonszámon.