Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában – írta a Handelsblatt című német üzleti lap. A cég logót is vált majd a közeljövőben.
Az 1937-ben alapított VW „története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül – idézi a hvg.hu Jürgen Strackmannt, a vállalat értékesítési és marketing vezetőjét. A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.
Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme heteken belül megjelenik. A márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW-logó helyére kerülő új emblémát hivatalosan a szeptember 12-én kezdődő frankfurti autószalonon (Internationale Automobil-Ausstellung – IAA) mutatják be. Az Autoweek azt írta, a 2000-ben bevezetett 3D-hatású kék-ezüst helyett egy kétdimenziós változat lesz, sima fekete-fehér, hasonlóan a háború utáni verziókhoz. Az új „jelvény” egy nyár eleji reklámkampányban tűnt fel először.
A wolfsburgi székház tetején elhelyezett logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a 70 méter magas épületről. A Volskwagen az arculatváltással együtt az elektromobilitás felé fordul, így az új logó először az első „igazi” – vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült – elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd. Ennek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén az IAA-n debütál.
A társaság célja, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen. Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezet be a piacra, és arra törekszik, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsen. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegye a gyártási folyamatokat.
A Handelsblatt kiemelte, hogy a társaság az imidzsváltással, az elektromobilitás és a környezeti tudatosság előtérbe helyezésével az egész Volkswagen-csoportot megrázó dízelbotrányt is igyekszik feledtetni. A VW mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár márka tartozik a vállalat égisze alá, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket gyártja.
Forrás: youtube