Úgy tűnik, a briteknél egyre nagyobb a gazdasági probléma, ezért az átszervezésnek egy újabb városi terepjáró esett áldozatául. Kár érte, kiváló vas lehetett volna belőle.
Bizony a Brexit miatti bizonytalanság és az ázsiai piacon elszenvedett veszteségek miatt drasztikus lépésekre, létszámleépítésre, valamint az autóállomány racionalizálására szánta el magát a Jaguar Land Rover. Korábban írtuk, hogy a Range Rover SV Coupét elkaszálták, s most egy újabb modell hullott el, a Land Rover Discovery SVX.
Forrás: Jaguar Land Rover
Pedig nagy csinnadrattával mutatták be a koncepcióverdát még a 2017-es Frankfurti Autószalonon. Az ötödik generációs Discoveryből készült el akkor a vadított verzió prototípusa. A cég Special Vehilce Operations részlege dolgozott a vason, amely egy mezei változatot rejt magában, de alapos terepgyakorlaton vett részt. Ennyi jutott neki, hiszen most eldőlt, nem kerül gyártásba.
Forrás: Jaguar Land Rover
Pedig elég jól össze volt rakva a cucc off road szempontból, hiszen teljes körű lett a légrugózást kapott, ráadásul a felfüggesztéseket is megnyújtották. A kerekek könnyű kovácsolt alumínium felnikre húzott nagy teherbírású magasított oldalfalú Goodyear R20-s 275/55 gumikból álltak.
Forrás: Jaguar Land Rover
A hajtáslánc összkerekes volt zárható differenciálokkal, valamint a vezetést segítő rendszerek is. Ilyen az Active Roll Control, a Terrain Response 2 és a All-Terrain Progress Control. Valamennyi a talajhoz a terepszögekhez alakíthatta volna a futómű és a hajtás beállítását.
Forrás: Jaguar Land Rover
Belül csupa pompa és luxus, bőrülésekkel, fullos szórakoztató elektronikával, meg a panoráma üvegtető is csábító volt. A motor egy ötliteres V8-as benzines egység 518 lóerős csúcsteljesítménnyel, amelyet egy nyolcsebességes automata váltóval van összekötve. A Land Rover Discovery SVX emléke azért megmarad.