Az a helyzet, hogy a platós gépek egészen szépen teljesítenek a világpiacon és itthon is. Úgy tűnik, nem mennek ki a divatból az évek múlásával, sőt. Most az is kiderül, melyikből vettük a legtöbbet.
A kérdés nem olyan egyszerű, mint első pillantásra gondolnánk. Hiszen ha az év első tizenegy hónapjának hazai regisztrációs adatait megnézzük, azt látjuk, hogy a top 3 pickup esetében a sorrend a következő: Ford Rangerből 1 526 darabot adtak el, a Toyota Hiluxból 1 076-ot és Isuzu D-Max pedig 431-et. A Volkswagen Amarok a negyedik 395-tel, a Nissan Navara az ötödik 376-tal. A hatodik a Mitsubuishi L200 244-gyel, hetedik a Fiat Fullback 94-gyel, nyolcadik a Mercedes-Benz X-Class 17-tel.
Ha azonban az adatokat megtisztítjuk a regisztráció után forgalomból kivont és külföldön újraértékesített, azaz re-exportált darabszámtól, és a valóban hazánkban maradó pickupokat vizsgáljuk, mát másként alakul a sorrend: az első így a Hilux 1035 darabbal, ezt követi a Ranger 883-mal, és harmadik a D-Max 419-cel. Negyedik az Amarok 386-tal, ötödik a Navara 239-cel.
Hazánkban a január és november között regisztrált 4 149 pickupból csupán 3288 maradt Magyarországon. A teljes hazai személyautó és haszongépjármű piac esetében egyébiránt 14 százalék a re-export aránya, azaz a szegmens e tekintetben valamelyest felülreprezentált.
Ha tehát a címben megfogalmazott kérdésre keressük a választ, Magyarországon is a világ és Európa első számú pick-upja, az egyébiránt jövőre 50 éves legenda, a Toyota Hilux a legnépszerűbb választás, amely az értékesítések 31,5 százalékát jegyzi.