A japán gyártó katasztrofális mérleggel zárta az előző üzleti évet, hiszen a bevétel mintegy a felére csökkent a korábbihoz képest. Egyelőre még nem kongatják a vészharangot, de nem derűlátó a cég.
Úgy látszik, nem éri meg túlságosan ragaszkodni a hagyományokhoz, hiszen a közönség többségének igényei folyamatosan változnak. Legalábbis ahhoz nem elég nagy a Subaru rajongótábora, amely imádja a boxermotoros megoldását, hogy eltartsa a vállalatot.
Márpedig ez a helyzet, a sportban is igencsak elismert ázsiai gyártó, nem igazán rugalmas, és a kínálata, amely nem nagyon változott az elmúlt években, nem eléggé megnyerő a fiatalabb generációk számára, így aztán tulajdonképpen törvényszerű a gazdasági visszaesés.
Persze a világpiacon is 6,3 százalékkal csökkentek az eladások, de ez még nem magyarázná a 48,3 százalékos bevétel visszaesést Subarunál. A cég vezetői abban látják leginkább a hibát, hogy az utóbbi években a minőséggel is voltak komoly problémái.
Elég csak a 2018-as botrányt, amelyben közel 250 ezer autójukat kellett visszahívniuk a japánoknak, mert az üzemanyagtartály töltöttségét jelző szoftverrel baj volt. Ráadásul januárban is volt már probléma, le kellett állniuk a gyártással, mert a szervokormányok nem voltak megfelelőek.
Még nem temeti magát azonban a Subaru, hiszen Amerikában emelkednek az eladásai. Persze lehet, hogy nem ártana az Outbackből, a Foresteből és az XV-ből álló terepes kínálatot frissíteni, bővíteni, hiszen ebben a szegmensben lehetne aratni.