A svéd márka vezetői elismerték, hogy a legjobb húzásuk az volt, amikor kiadták a közepes mértű crossoverüket, hiszen kis túlzással megőrülnek érte a vásárlók, évről évre duplázódik a forgalom.
A hírek szerint a tavalyi volt a legjobb esztendő gazdasági szempontból a Volvo számára, hiszen 642 253 autót értékesített világszerte erre pedig korábban nem volt példa a története során. Különösen az XC60-as hasít a piacon, hiszen ebből fogyott a legtöbb.
Konkrétan a Volvo házi rangsorában az XC60-as 189 459 eladott példánnyal vezet a második helyen álló XC90-es előtt, amelyből 94 182 vittek. És az új fiú, az X40-es is szépen debütált, hiszen majdnem 90 ezret elvittek belőle, ez igencsak kiváló teljesítményként értékelhető.
Ez utóbbi a vastól remélik az újabb nagy áttörést, hiszen a tervek és az előrendelések szerint idén megduplázzák ezt a számot, és több mint 180 ezer kel majd el belőle. Ezzel alighanem veszélybe került majd a házi rangsorban a nagyobb tesó, az XC60-as királysága is.
Mindenesetre a Volvo vezérei örülnek annak, hogy rászánták magukat a városi terepjárók gyártásra, hiszen az évtized elején szenvedő márka most szárnyal és sorra jobbnál jobb gazdasági éveket zár. A cél most az, hogy idén átlépjék a 800 ezres eladási álomhatárt. Nem vitás a crossoverk megváltoztatták a piacot.