Legfrissebb hírek ÚJ

Rocky újra a ringben

Rocky újra a ringben

Ezúttal nem a Sylvester Stallone által megformált filmbéli bokszolóról, Balboáról van szó, hanem a japán Daihatsu márka kétségtelenül egyik legjobban sikerült terepes konstrukciójáról, amelyet manapság is szívesen ajánlunk bárkinek.

Még mielőtt belevágnánk, ki kell emelni, a lényeg persze használt autó vásárlásánál, az alapos átvizsgálás és nem árt az sem, ha kicsit tájékozódunk a típus sajátosságaival kapcsolatban! Ebben próbálunk segíteni, hiszen nem kell ahhoz méregdrága vadonatúj terepjárót venni, hogy az ember szabadidejében csapathasson egy jót. Az a helyzet, hogy Magyarországon nem is ez a jellemző, a többség elsősorban, second hand modelleket vesz, mert így jobb esetben jóval olcsóbban meg lehet úszni egy egyébként is költséges szórakozást.

Persze ez is csupán féligazság, mert ha az emberfia nem figyel oda, könnyen vehet egy fostalicskát. Akkor az hiába kerül minimális összegbe, ha utána folyton a szerelőnél van és nem győzzük felhajtani hozzá az egyébként is nehezen beszerezhető alkatrészeket. Éppen ezért törekedjünk az ár/érték arány szem előtt tartására! 

Ebből a szempontból is jó választás lehet – persze alaposan körbeszaglászott kipróbált modell esetén – a Diahatsu Rocky. Hiszen alapvetően ez egy kiváló és nagy munkabírású kétajtós kisterepjáró, amelyet nem véletlenül imádnak a hobbi off roadosok, valamint akiknek szükségük van megbízható autóra. Miért? Nos, roppant egyszerű a válasz, azért, mert tényleg nem sok panasz van rá.

 

A Rockyt vagy más néven Ferozát, Ruggert, esetleg Fourtrakot 1984-től egészen 2002-ig gyártották, így aztán elég komoly a merítési lehetőség a piacon. Egyrészt, mert sokat gyártottak belőle, másrészt az adottságai miatt tényleg népszerű volt, ennek következtében a használt piacon is fellelhető belőle jó néhány példány. Mielőtt tapsolni kezdenénk örömünkben és lecsapnának az első „szembejövő” vasra, nem árt szűkíteni a kört. 

 

Az elsődleges szempont a keresésnél, hogy mindenképpen az 1998-ig gyártott típusokat válasszuk! Akkor kisebb az öngólveszély. Ezt pedig azzal a drasztikus megállapítással lehet indokolni, hogy az off roados körökben ezerszer elátkozott az Euro4-es motorokkal kimúlt egy legenda. A technológia fejlesztése, az elektronika előretörése túlzás nélkül nevezhető közellenségnek. Szóval a frissebb modellek felejtősek!

 

Ha találunk egy régebbi darabot, akkor is észnél kell lenni, mert gondos karbantartásra és szervizelésre szükség van! Lehet illogikusnak tűnik, de ez is a vas erényéből fakad, mert a tulajdonosok hajlamosak a hiba nélkül megtett 100 ezer kilométerekig rá sem nézni. Így viszont olyan komoly bajok alakulhatnak ki láncreakció szerűen, hogy a javításuk több milliós tételre, azaz a kocsi értékének sokszorosára rúghat. Azt pedig vétek lenne figyelmen kívül hagyni, hogy a korrózió is óriási ellensége.

Ha viszont mindezt észben tartjuk, egy igazi terepjárót kapunk, amelyet kicsit felpörgetve, élvezetes csapatásoknak lehetünk részesei.