Letaszíthatatlan a Toyota a trónról. Tizenöt esztendő elteltével is a japán járműgyártó számít a világ legértékesebb autómárkájának. Az Interbrand „Best Global Brands” összeállításába azok után kerülhetnek cégek, hogy megvizsgálják a vállalat anyagi helyzetét, kielemzik, hogy a márkanév mennyire vonzó a vásárlók számára és mennyire képes megtartani az ügyfeleit.
A százas listán tizenöt autómárka szerepel: a Toyota a 7., a Mercedes-Benz a 8., a BMW a 13., a Honda a 20., a Ford a 35., a Hyundai a 36., a Nissan a 40., a Volkswagen a 41., az Audi a 42., a Porsche az 52., a Kia a 71., a Land Rover a 78., a Ferrari a 80., a Mini a 90., a Subaru a 100. Utóbbi az egyedüli új belépő a „klubba”, a többiek folyamatos szereplők, vagy legalábbis már több mint egy esztendeje tag.
Tavaly még a Tesla szerepelt a „tabellán”, de mostanra kiszorult a Top 100-ból. Érdekesség, hogy egyedüliként a BMW veszített az értékéből 2017-hez képest, a többiek valamilyen szintű értéknövekedést produkáltak – kiugró az elithez egy éve csatlakozott Ferrari mérlege, hiszen +18 százalékon zárt.
Az állandó szereplők között a Toyota volt a legerősebb, hat százalékkal emelkedett az értéke. Értelemszerűen megtartotta vezető pozícióját az autómárkák között, sőt az összesített listán az előkelő hetedik helyet birtokolja.
Az első tízben az Apple, a Google, az Amazon, a Microsoft, a Coca-Cola, a Samsung, a Toyota, a Mercedes-Benz, a Facebook és a McDonald's végzett.
Tehát, az Apple-lel kezdődik és a Subaruval zárul az Interbrand „Best Global Brands” összeállítása. A világ száz legértékesebb márkáját itt tekintheti meg!