Ilyet is ritkán hallani! Az Egyesült Államokban visszahívtak húsz AMG G-65-öst, mert a hatóság úgy ítélte meg, olyan sebességre képesek, amelyek ezzel a felépítéssel már nem biztonságosak.
Nem vicc! A Nemzeti Közlekedési Hivatal (NHTSA) az autoblog.com beszámolója alapján megállapította, hogy a V12-es, hatliteres, biturbós 621 lóerős csúcsteljesítményű motorral ellátott 2017-es évjáratú Mercedes-Benz G-osztály AMG G-65 motorvezérlő szoftvere nem tökéletes.
A mérés szerint legalábbis a sebességszabályozó funkció 25 kilométer/órával többet engedélyez, tolatás közben mint ami még biztonságos lenne, így a kocsi kormányzás közben instabillá válhat és nagy a borulás kockázata, mivel túl magasan van a „kocka” terepjáró súlypontja.
S ez nemcsak véleményezés, mert már húsz ilyen vasat vissza is hívtak javításra. Ez egyébként egy egyszerű és ingyenes szoftverfrissítéssel történik – nem kell semmi extrára gondolni. Már csak az a kérdés, hogy ez eddig, mondjuk az előzetes vizsgálatok során miért nem derült ki. Egyébként ilyen jellegű balesetről egyelőre nincs információ.
A 2019-es G-Osztályt idén mutatták be, s hamarosan kezdődik a forgalmazása. Érdekesség, hogy ez eddig első merev tengelyt független felfüggesztés váltja majd elöl, de ezt megpróbálják azért kellő merevséggel egyensúlyban tartani. Vélhetően a 2017-es AMG-verziók körüli „közjáték” nem kedvetleníti el a híveket. Sőt tulajdonképpen menő, ha egy terepjárót hivatalosan túl gyorsnak tartanak. Még ha csak tolatva is...