A Land Cruiser szerelmesek most hunyják be a szemüket egy pillanatra. Képzeljék el, hogy 1998-ban járnak és egy Stuttgart környéki apróhirdetéses újságban megpillantanak egy családi kedvencet, egy mindössze 47500 kilométert futott FZJ 80-as Toyotát.
Anno még a hithű Mercedes G-osztály rajongók fejét is eltekerte, hiszen kényelmével, teljesítményével, kimagasló terepképességével elhomályosította a Geländewagent. Igen ám, csakhogy akkoriban is igazi különlegességnek számított, a kiváló adottságai miatt ritkán került használtan eladósorba, amikor pedig felbukkant a hirdetési rovatokban, jellemzően több százezer mezőgazdasági vagy nehéz rakományt vontató kilométeren volt túl. Nem csoda, hogy a 205 lóerős, benzines, 4500 köbcentiméteres, soros hathengeres, 24 szelepes motorral hajtott, automataváltóval ellátott, ráadásul ebben a felszereltségben az öreg kontinensen ritkaságnak számító autóra sokan felkapták volna a fejüket. 72000 kemény német márkát kértek érte, de minden grammja aranyat ért.
S, akkor nézzük a valóságot! 2020 járvány sújtotta Európájában másfél esztendőnyi hagyatéki huzavona után a Sandlander kitartó munkájának és kapcsolati tőkéjének köszönhetően már a magyar manufaktúrához került az 1995-ben gyártott, mindössze 47500 (valós) km-t futott, az összes kulccsal, dokumentummal, szervizszámlával rendelkező páratlan 80-as Land Cruiser. A jármű tényleg egy valódi időkapszula, érintetlen minden porcikája, olyan, mint egy hároméves kocsi, további huszonkét esztendőnyi garázsban töltött édes álom után.
Tegyük hozzá, az álom nem volt zavartalan, néha-néha kipróbálták az öreg vasat, amelynek kifejezetten segített megőrizni a kiváló kondícióját a kimozdulás a szabad levegőre. Negyed évszázada, amikor az első és máig egyetlen tulajdonosa megvette a Toyotát, éppen kamaszok voltak a gyerekei, így elhatározta a feleségével, hogy hosszabb kirándulásokra mennek, izgalmas kalandokba vágnak majd bele együtt, s a tervek megvalósításához tökéletes társ lesz az LC. Igen ám, de ahogy oly sok esetben láthatjuk, számukra is fontosabb volt a munka, a karrier, mint az élet igazi élvezete, így a 80-as amolyan harmadik családi autóként a garázsban maradt. Ami a jó hír a sztoriban, hogy így viszont tökéletes, megkímélt, tényleg újszerű állapotban maradhatott meg a párját ritkító modell.
Ennek a járműnek az értékesítése egy kicsit másképpen zajlik a Sandlandernél, mint a cég ügyfelei korábban megszokhatták. Ugyanis a manufaktúra tulajdonosa csak valóban féltő, a kocsi értékét tiszteletben tartó jelentkezőnek adja el. Ennek ellenére Hernádon biztosak benne, hogy hála a kiterjedt fanatikus klientúrának, a Toyota pillanatok alatt megtalálja majd méltó gazdáját. Ínyencek tehát figyelem! Valószínűleg csak néhány napig, de a Sandlandernél elérhető ez az igazi csoda. Amennyiben további információkra, részletekre kíváncsi, akkor érdeklődjön a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímen vagy a +36304245703-as telefonszámon.


