Hivatalosan még 2023-at írunk, de a Sandlandernél már a jövő esztendőre koncentrálnak. Ugyanis úton vannak Magyarország felé a frissített, 2024-es modellévjáratú, világújdonságnak számító, rövid tengelytávú, háromajtós 70-es Toyota Land Cruiserek: a 4 literes, V6-os benzinmotorral ellátott GRJ71-es és a 2,8 literes dízelaggregátot kapó GDJ71-es modellek is januárban megérkeznek a magyar manufaktúrához. Sőt, már lefoglalózhatóak, vagyis aki nem akar lemaradni, érdemes a „saját nevére eltetetnie”.
A GRJ71-ben a jól bevált, 231 lóerős és 440 newtonméteres csúcsnyomatékkal rendelkező 3986 köbcentiméteres, V6-os benzinmotor dolgozik. Az autó elérhető ötfokozatú manuális és hatgangos automata váltóval – az utóbbi új párosítás a Sandlander ügyfélvisszajelzései szerint, hiánypótló intézkedés volt a japánok részéről.
A GDJ71-esekbe a nagyon népszerű Hilux pickupból már jól ismert 2.8 D-4D négyhengeres dízelmotort tették az anyagyárban. A 204 LE és a hozzá társuló 500 Nm a legfinnyásabb igényeket is kielégíti. Fontos megjegyezni, hogy ez a változat csak és kizárólag hatsebességes automata váltóval rendelhető.
A kimagasló terepképességgel megáldott járművek felszereltségi szintje különböző. A legalapabb kiadásban is van több légzsák, vezetéstámogató rendszer, többféle vezető- és utasbiztonsági funkció, de például az ablakok csak kézzel húzhatóak le és fel. Viszont a csúcskategória már bőrüléses, s többek között hűtött könyöklővel, tolatókamerával, esőérzékelős ablaktörlővel, sávtartó funkcióval, távolságtartó tempomattal, elektromos ablakemeléssel, navigációval, keréknyomás-ellenőrző rendszerrel, vezeték nélküli telefontöltővel és USB csatlakozókkal látták el.
További jó hír, hogy a minőségi off road kiegészítőket a Toyota biztosítja. Így többek között gyári első és hátsó differenciálzárral, tetőcsomagtartóval, csörlővel, snorkellel, 3,5 tonnás vonóhoroggal is elérhetőek a 2024-es modellévjáratú Land Cruiserek. A megújult terepjárók 90 literes üzemanyagtartályt kaptak. Egyes katonai változatoknál módosítottak a hajtáslánc elemein vagy éppen a hűtő- és a fűtőrendszer tartományán, hogy extrém, sivatagi melegben és a szibériai, alaszkai fogvacogtató hidegben is kifogástalanul működjenek.
A 70-es LC-ket 1984 óta gyártja a japán gigavállalat, s az elmúlt közel négy évtizedben legendává vált autók alig változtak kinézetre. A Toyota most viszont faragott valamelyest a dizájnon, így például a szakemberek átszabták a hűtőrácsot, a motorháztetőt, a homlokfalat, az első és a hátsó lökhárítót vagy éppen a sárvédőt. Már LED-es fényszórókkal gurultak ki az utcára a modellek, de új a színválaszték és a keréktárcsa is.
Ám nem csak kívül, a belterében is szembetűnő az értő kezek munkája. Másabb lett a műszerfal és a középkonzol. Nem lehet nem észrevenni az új LCD-kijelzőt, amely már a Yarisban és a Camryban is bevált, de ugyancsak belekerült a Toyota központi operációs rendszere.
A frissített, 2024-es, rövid tengelytávú, háromajtós Toyota Land Cruiser GRJ71 és GDJ71 modellek már Magyarország felé hajóznak, s januárban elérhetőek lesznek a Sandlandernél. Érdemes megjegyezni, hogy a japán anyagyár kontinentális forgalmazója, a Toyota Motor Europe nem vesz részt a modellek behozatalában – Közép-Európában a Sandlander a legfelkészültebb partner!
Amennyiben lefoglalózná, megvásárolná valamelyik GRJ71-es vagy GDJ71-es Land Cruisert, esetleg további információkra lenne szüksége, írjon a laszlo.pocsik@sandlander.com e-mailcímre vagy hívja a +36304245703-as telefonszámot.