Csoda, hogy eddig béke volt: az FCA meg akarja gátolni a Roxor terepjáró forgalmazását, mondván, hogy túlságosan hasonlít a Wranglerre és régi modelljeire. De kinek van igaza?
Ha ránézünk a Mahindra Roxorra, akkor nem kérdés, hogy egyértelműen egy Jeep koppintás. Sőt a cég azzal érvel, hogy egy az egyben lemásolták az indiaiak az 1940-es évjáratú Willyst. Nehéz lenne ezzel vitatkozni, azonban jogilag nem ilyen kristálytiszta a helyzet.
Forrás: Mahindra, Jeep
Ugyanis az ázsiai cég ugyanis évekkel ezelőtt megvette a licencet, arra, hogy ezzel a dizájnnal gyártson autót. A kocsit egyébként Indiában építették meg, a forgalmazást azonban Észak-Amerikában akarják elkezdeni, 600 millió dollárt (166 milliárd forintot) fektettek a detroiti üzemük létrehozására. Innentől kezdve azonban a bíróságon dől majd el kinek van igaza.
Forrás: Mahindra, Jeep
Az FCA érveit már ismerjük, mondván, ez a kocsi vetélytárs és visszaveti a Jeep Wranglerek eladását. A Mahindra viszont azt mondja, egyáltalán nem lehet rivális a Roxor, hiszen nem abban a kategóriában versenyez, mint az amerikai terepjáró, egészen más ligában játszik.
Forrás: Mahindra, Jeep
Ebben van némi igazság, de egyetértés nincs. Ugyanis a Roxor eredetileg egy elektromos kisautó lett volna, amely valóban csak kinézetre hasonlít a legendás Jeep-modellekre. Igen ám, de közben dízelmotoros verzió készült belőle. Védekezésként a Mahindra azt az ütőkártyát hozta fel, hogy ez tulajdonképpen inkább egy UTV, hiszen a sebessége is csak 72 kilométer/óra. Tehát nem komoly terepjáró. A meccsnek még nincs vége, meglátjuk, kinek lesz igaza.