A Toyotánál szeretik az izgalmakat. A japán vállalat előbb bejelentette, nyugdíjazza az FJ Cruisert, majd megvillantotta az utódként beharangozott FT-4X-et. Ezután jött a TJ Cruiser, majd leleplezte Los Angelesben az összkerekes FT-AC-t. Ugyan nem lehetett tudni, megvalósul-e a koncepció, de most úgy tűnik, 2020-ban a kereskedésekbe kerül(het).
Persze, nem véletlen a sok próbálkozás, hiszen a Toyota tesztelni akarta az ügyfeleket, mit szólnak a tanulmányokhoz.
Merthogy az ázsiai mamutgyártó szerint, az alapok adva vannak, csak éppen az a kérdés, melyikből legyen piacképes áru.
Most úgy tűnik, a márka új globális, GA-C platformjára épül majd az egyterű, de terepjárásra egyértelműen alkalmas autó. Az alap tehát ugyanaz lesz, mint a C-HR-nél, az Aurisnál/Corollánál és a Priusnál. Állítólag a RAV4 és a 4Runner „testvéréről” és egyértelműen az FJ Crusier utódjáról van szó.
A Toyota amerikai tisztségviselője szerint, 2020-ig biztosan a kereskedésekbe kell kerülnie a modellnek, amelynek az alapára minimum 20 ezer dollár, azaz 5,3 millió forint lesz. Ne feledjük, a szegmensben óriási a harc a gyártók között, az FT-4X/FT-AC pedig a különleges formavilágával alkalmas lehet arra, hogy felvegye a versenyt.
„Az FT-AC tökéletes megoldás azoknak, akik a hétvégi kiruccanásokon a kalandokat keresik – nyilatkozta Jack Hollis, a Toyota SUV-részlegének alelnöke és vezérigazgatója. – Nem számít, hogy milyen utak vezetnek a célig, ahogy az sem, éppen milyen program megvalósítását tervezi a család, vagy baráti társaság. A hibridmodell nem ismer lehetetlent.”