Hogyan is nézne ki, ha a nemrégiben megjelent Audi Q8-ból nem épülne izomváltozat? A németek is érezték, nem eshet meg velük ez a szégyen, így kigurult a gyárból a sportos dízel csúcsváltozat, az összkerekes SQ8, amelynek 4 literes, V8-as motorja 435 pacis.
Nagy családi „dög”, viszont olyan menettulajdonságokat csillogtat meg, mintha valódi sportgép lenne. A 48 voltos hibridrendszerrel megtámogatott TDI aggregát mindössze 4,8 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre a több mint 2 tonnás vasat, a toptempó pedig eléri a 250 km/ó-t. S ezekhez a számokhoz alacsony fogyasztás ígérnek a vállalat mérnökei.
A „sima” Q8 hathengeres olajkályhájához tehát teljesítményben komolyabb az előrelépés, hiszen eddig 231 és 290 lóra volt képes. Ám felszereltségben már nincs eget verő különbség: a 21-es és a 22-es könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, a függőleges lamellás hűtőrács vagy éppen a dupla kipufogóvégződés és a vörös féknyereg jelenti az eltérést.
A 900 newtonméteres csúcsnyomatékkal rendelkező autó dizájnmegoldásai nagyjából megegyeznek az alapmodellnél alkalmazottakkal, ami nem meglepő, hiszen a tervezők már kiélték legperverzebb hajlamaikat, amikor megalkották a Q8-ast.
Az Alcantara bőrbelsővel, sportülésekkel, faberakással, alumínium és karbon kiegészítőkkel ellátott SQ8 árazásáról még nincsenek hivatalos hírek, de Németországban 100 ezer euróra, azaz körülbelül 32,3 millió forintra becsülik a „startját”. Minden bizonnyal ősszel kezdik el Európában begurítani a márkakereskedésekbe.