A Lancia azon kevés autómárkák egyike, amely jobb sorsot érdemelt volna, mint amit a sors adott neki. Az 1906-ban, a világ egyik legfejlettebb autóskultúrájában született olasz cég mára lassan az iparági pokol legmélyebb bugyrába süllyed, pedig például a legendás összkerekes Delta utódjára valószínűleg most is lenne kereslet.
Az autógyártó múlta veretes, de a jelene és talán a jövője is siralmas. A vállalat által „rendkívül divatos városi kocsi”-nak nevezett Ypsilon nevetség tárgya. Nem úgy a legendás Delta, amely a szakértők szerint manapság is komoly rajongótáborral rendelkezik.
A Deltát 1979-ben mutatták be kis családi autóként, és körülbelül 20 évig gyártásban maradt. Közúton talán nem volt olyan lenyűgöző, mint több kategóriariválisa, de a rali-világbajnokság pályáin igazi szörnyetegnek bizonyult. A HF Integrale ugyanis összesen 50 WRC-győzelmet aratott, 1987 és 1992 között egymás után hatszor szerezte meg a csapatvébé trófeát a Lanciának, ami a mai napig rekord.
Aztán véget ért a ralis diadalmenet: a régi modelleket aranyáron mérik, az új szériakiadás pedig nem érkezett soha. Szerencsére a modern technológia lehetővé teszi számunkra, hogy legalább vizuális formában újjászülessen a Delta. Angol szakember készítette most el az új Lancia Deltát, amely jóval modernebb a régebbi szériánál, de azért árulkodó, hogy a martinis kék vonalakat megtartotta, ahogy az angyalszem verseny-fényszórókat és klasszikus kerekeket.
Nem valószínű, hogy újraéled a Lancia Delta, de azért álmodozni lehet...
Forrás: youtube