Megvadítja limuzinját a Volkswagen. Az összkerekes Arteonból R-verzió készülhet, amely minimum 410 pacival száll majd csatába a vásárlók kegyeiért. Igazi aszfaltszaggató van születőben.
Állítólag még minden képlékeny, de 3 literes, VR6-os turbómotorról szól a pletyka – azaz, a kocsi elejében komoly technika duruzsolna. Ez némileg meglepő, hiszen az MQB platformra épült modellek közül csak az Amerikában kapható Atlas használ VR6-os aggregátot, mégpedig egy 3,6 l-es, 280 lóerős egységet.
Martin Hube, a VW szóvivője mindenesetre már megerősítette, létezik egy Arteon prototípus, amely 410 LE-s.
„Teljes mértékben meg vagyunk győződve arról, hogy ez a kombináció tökéletes. A Haldex összkerékhajtási-rendszerrel ellátott modell agilis, erős és szeretni való jármű.”
Ami biztosra vehető viszont, hogy vadonatúj futóműbeállítást kap(na) a gép és még jobb stabilitási jellemzőkkel bírna. Persze, csak azért, mert van egy prototípus, nem azt jelenti, hogy a Volkswagen vezetősége rábólint az alapból 4862 milliméter hosszú, 1871 mm széles, 1450 mm magas, 2837 mm tengelytávú, 1600-1830 kilogramm súlyú Arteon pokoli változatára.
Ugyanakkor viszont, az ötlet megvalósítása mellett szól, hogy a német gigavállalat „R-lázban” ég, vagyis számos modelljét turbóztatja fel, legyen szó „normál” személyautóról vagy szabadidő-járgányról. Azaz, miért éppen az Arteon maradna ki a buliból?
Forrás: youtube, Volkswagen