Európában a pickup szegmensben az Amarok a Volkswagen fegyvere. A 2010-ben bemutatott platóst 2016-ban az utolsó csavarig frissítették, de az Egyesült Államokban, ahol nagyon népszerűek a kisteherautók, nem tudta megvetni a kerekeit. A 2018-as New York-i kiállításon viszont jön az MQB-alapú, Amerikában gyártott összkerekes VW-haszonjárgány.
Forrás: Volkswagen
A közepes méretű platósok szegmense egyébként elég telített a tengerentúlon, hiszen ott száll harcba a Toyota Tacoma, a Chevrolet Colorado és nemsokára jön a Ford Ranger. Nehéz lesz ebbe a körbe bekerülni, de a Volkswagen tennessee-i gyárában hamarosan pickup épülhet.
Forrás: Volkswagen
Az Atlas szabadidő-autójának platós rokonáról van szó, vagyis az MQB-platformra alapozna. A 4Motion összkerékhajtási rendszerrel, a fejlett négy-és hathengeres motorral akár komoly erőt is képviselhetne a modell Amerikában. Valószínűleg a Honda útját járnák a németek: a japánok az Atlas-vetélytárs Pilotra „húzták fel” a Ridgeline platóst.
Forrás: Volkswagen
Akár már az idei New York-i kiállításon megvillanthatja a VW a gép koncepcióját, amely teljes mértékben 2020-ra forrná ki magát. Nem véletlen a sietség: az Egyesült Államokban elképesztően jövedelmező a közepes méretű szegmens, 2018 első két hónapjában húsz százalékkal emelkedtek az eladások tavalyhoz képest.
Forrás: Volkswagen
És, ami még érdekes: a Volkswagen bejelentette, az „Amarok” nevet használni kívánja Amerikában, sőt az is elképzelhető, hogy a közeljövőben a Fiattal karöltve, újabb haszonjárművel próbálkozik az ottani piacon.
Forrás: Volkswagen