Legfrissebb hírek ÚJ

Az új VW Amarok pickup nagyobb, keményebb, modernebb és kényelmesebb lett: a Mercedes X-osztály helyébe lép(ne) – Galéria!

Az új VW Amarok pickup nagyobb, keményebb, modernebb és kényelmesebb lett: a Mercedes X-osztály helyébe lép(ne) – Galéria!

A Mercedes X-osztály megszűnése miatt keletkezett pickup-piaci űrt akarja betölteni a Volkswagen a vadonatúj Amarok megjelentetésével. A VW és a Ford együttműködéséből született összkerekes Ranger testvér erősebb, nagyobb, terepen járósabb és modernebb lett a 2010-től gyártott elődnél.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Nagyítás
Hosszabb lett az elődhöz képest az új Volkswagen Amarok, plusz a tengelytávja is nőtt
Forrás: Volkswagen

A Volkswagen a haszonjárművek zászlóshajójaként mutatta be az Amarokot, amely nemcsak erőteljesebb és masszívabb, de elegánsabb is mint valaha. Az év végéig számos régióban, például Európában, Ausztráliában (és Új-Zélandon), Afrika egyes részein, valamint a Közel-Keleten jelenik meg, frissített dizájnnal, igényesebb beltérrel.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Többet cipel
A maximális hasznos teherbírása 1,1 tonnáról emelkedett 1,27 tonnára
Forrás: Volkswagen

Több mint húsz új vezetést segítő rendszer teszi még könnyedebbé az irányítását, rengeteg kiegészítő kérhető majd hozzá, beleértve a keménytetőt is. Az opciók között szerepel két összkerékhajtási rendszer, de lesz kétajtós (Single Cab) és négyajtós (Double Cab) kiadás is, akár 21 colos OEM könnyűfém keréktárcsákkal, PanAmericana és Aventura besorolással.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Extrém igénybevételre
A terepképessége is előnyére változott, a gázlómélység 500 milliméter helyett immáron 800 mm
Forrás: Volkswagen

A 2023-as VW Amarok nőtt, immáron 5350 milliméter hosszú, vagyis 96 mm-rel haladta túl az elődöt. A tengelytáv elérte a 3270 millimétert, ami plusz 173 mm-t jelent. És bár teljes mértékben arra összpontosít, hogy minden eddiginél pompásabb vezetési élményt nyújtson, kiderült, a terepjáró képességeket is továbbfejlesztették, így pl. 500 milliméterről 800 mm-re nőtt a gázlómélység.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Remekmű
Mintha nem is pickup, vagyis kisteherautó lenne, hanem mondjuk egy SUV
Forrás: Volkswagen

A VW maximális hasznos teherbírása immáron 1,27 tonna (korábban 1,1 t volt) és ötféle turbós motor (a 298 lóerős 2.3 TSI mellett négy dízeles aggregát, 148-tól 237 LE-ig) közül lehet választani. Egyelőre kérdés, mire viszi a Ford alapú Volkswagen pickup, sikerül-e elfoglalnia a Nissan Navarára épült Mercedes X-osztály piacon betöltött helyét, de az biztos, hogy a németek nagy elánnal szállnak harcba.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Elit
Csúcstechnika, csúcsminőség és a két csúcskiadás: PanAmericana és Aventura
Forrás: Volkswagen

A két nagyágyú közül a PanAmericana például „X” első lökhárítóval, LED-es hátsó lámpákkal, 18 colos kerekekkel, mechanikus differenciálzárral és 4Motion 4x4-es hajtással rendelkezik.

Az Aventura alapfelszereltségként még nagyobb, 20 colos alumínium kerekeket, IQ.Light LED mátrix fényszórókat, krómozott elemeket és puha tapintású bőrborítást kínál. A kárpit valódi „Savona” bőrből készült, szemben a PanAmericana „Cricket” kínálatával. Mindkettőben megtalálható az ACC + adaptív sebességtartó automatika, az intelligens sebesség-asszisztens (amelyet a táblafelismerő-rendszer támogat), a parkolóasszisztens és a 360 fokos kamerakép.

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Nagy a választék
Ötféle turbós motorral (egy benzines és négy dízel) lehet majd rendelni
Forrás: Volkswagen

Most már csak az a kérdés: vajon, mennyiért ülhetünk majd bele a csúcsgépekbe?

Képgaléria megtekintése (18 db kép)
Drága mulatság lesz
A modernizációt alaposan meg kell majd fizetni, abban biztosak lehetünk
Forrás: Volkswagen

 

Forrás: youtube