A vas célja az lesz, hogy átvegye a régi Land Rover Defender örökségét. Az Ineos nevű vegyipari vállalat vezére, Jim Ratcliffe álmodta meg ezt az off roados gépet, amelynek megszületésében több cég is segít.
A konstrukció látványvilágáért a Mercedes leányvállalata, az Mbtech felel, amely a G-Osztály megalkotásával már letette a névjegyét. A műszaki alapokat pedig a Magna Internationalnak kell összeraknia. És ezzel még nem is ért véget a beszállítók sora, hiszen a motort a BMW hozza.
Szóval úgy néz ki, hogy ez a brit terepjáró inkább német lesz, hiszen szinte minden porcikája, abban az országban jegyzett cégektől származik. Persze az egyértelmű, hogy a Ratcliffe biztosra akar menni a Grenadier Projecttel, hiszen eléég hangzatos volt a kijelentés, hogy méltó Defender utódot akar.
Már csak azért is nagyon oda kell tennie magát a csapatnak, mert közben úgy alakult a piacon a helyzet, hogy a Land Rover bejelentette, visszahozza a süllyesztőből, ikonikus modelljét, a Defendert, amelyet valószínűleg az idén bemutatnak és 2020-tól meg is lehet vásárolni.
Persze a nevek hangzatosak, vélhetően nem lesz rossza nem lesz rossz az Ineos Grenadier, de a konstrukció műszaki alapjairól vajmi keveset tudunk eddig. A pontos részletekre még várni kell, az egyetlen konkrétum, hogy a valamikor a következő években bemutatják a prototípust.