A modern kori Victor Frankenstein titkos laboratóriumában járunk. Nemrégiben gurult be hozzá több 522 lóerős Mercedes-AMG GT, s az éj leple alatt, a külvilág teljes kizárásával kísérletezett rajtuk. Lehet, valami félresikerült, mert összkerekes szörnyek születettek: az aszfaltzabálókból brutális terepgépek.
Elég vad ötlet, hogy a 4 literes, V8-as, 670 Newtonméter csúcsnyomatékú modellekből terepen használható masinákat alkosson valaki. Pedig nem lehetetlen küldetésről van szó. Dr. Stein előbb új futóművet pakolt a Merci alá, s így alapos hasmagasság-emelést ért el. A feleslegesnek tűnő elemeket lekapkodta róla és a helyükre szánszálas, könnyű, ámde strapabíró cuccokat illesztett. Az összkerékhajtást kapó vas aljára páncélzat került, s hogy az esetleges esti küldetés se fulladjon kudarcba, feltűnő LED-es lámpákat tett a kocsira. A brutális kerék és a motorháztetőből kikandikáló aggregát már csak vizuális orgia, amolyan elrettentésül szolgál.
Ám ez még nem minden. Merthogy Frankenstein nem volt tökéletesen elégedett a mesterművével, még többre vágyott. Egy tereppickupra. Oké, hogy a stuttgartiaknak van már platósuk, elég csak az X-osztályra vagy a G 63 AMG 6x6-ra gondolni, de a doktor úr maga is megálmodott egy mutánst. Egy igazi homokjárót, amely a dűnék között is elboldogul. Az eljárás hasonló volt az előzőhöz, csak éppen az egészet megspékelte egy plusz tengellyel, valamint két kerékkel. A hatlábú, zöld színű földönkívüli járgány bizony elég bizarrul fest.
S, hogy a dokinak ugyan elment az esze, de jó szíve van, azt bizonyítja a rendőrségi feladatok elvégzésére született autó. A megemelt hasmagasság, a páncélzat és a hardcore futómű itt is alap. Ám nem kérdés, a rossz fiúknak felesleges próbálkozniuk, mert ez a vas a homokban, a sárban, a hóban és a mocsaras területeken is úgy mozog(hat), mint a gyári AMG GT a betonúton. Vagyis nem nagyon van ellenfele...