Terepralis Škoda a dűnék között! A BMW X6 crossover 2007-es megjelenése óta tart a kupéterepjáró őrület a világban, s most itt az újabb szívdöglesztő példány. Mégpedig nem is akármilyen! Az összkerekes Scala Dakar Buggy Special minden bizonnyal közönségkedvenc lenne a jelenleg Szaúd-Arábiában zajló Dakar-ralin.
A közelmúltban egy váratlan rést találtak a luxusgyártók a piacon, ennek eredményeként készült el a 2500 darabos limitált szériában megjelenő 4x4-es Porsche 911 Dakar, amely emléket állít az 1984-es Párizs-Dakar-ralin elért győzelemnek. Ez a kiemelkedő siker alapozta meg az összkerékhajtás megszületését a Porsche 911-ben. A szabad hasmagasság 50 milliméterrel nőtt, plusz az emelőrendszer további 30 mm-t engedélyez, de sportfutóművet, kiemelkedőbb terep- és rámpaszöget is kapott a 3 literes, 480 lóerős (570 Nm) motorral ellátott gép.
Aztán ott van a 44 milliméteres hasmagasság-emelést, 33 mm-es első és 34 mm-es hátsó nyomtávszélesítést kapó, 5,2 literes, V10-es, 610 lóerős (560 Nm) aggregáttal megtámogatott összkerekes Lamborghini Huracan Sterrato. Nem mellékesen a Sterrato földutat jelent.
És most itt a Škoda. Igaz, még várni kell, hogy megvalósuljon, de az ötlet (amely egyelőre csak számítógépen létezik) zseniális. A Volkswagen égisze alá tartozó egykori szocialista márka dűnemászásban, sivatagi autózásban szerezne hírnevet magának. A Cseh Köztársaságban élő Rostislav Prokop, a közösségi médiában rostislav_prokop néven ismert virtuális művész leginkább HotCars ötleteivel rukkol elő, de ezúttal megalkotta a Scala Dakar Buggy Specialt a Garáz.cz kérésére.
A Scala egy kompakt ferdehátú, amely a Fabia és az ikonikus Octavia közé illeszkedik, először 2018 végén jelent meg. A cseh autógyártó az ötajtós modellt a Rapid elegáns, mégis megfizethető utódjának szánta. Nem tévesztendő össze a 2012-2017 között készült Renault Scalával vagy a Zastava/Yugo Skalával (1980-2008).
És nyilvánvalóan egyelőre nem összekeverendő a Dakar-ralin látható gépekkel. De a módosítások dögösek, látványosak, feltűnőek, extrémek, simán lehet, hogy az autó túlélne egy Dakar-szakaszt. Vagy kettőt...