Immáron húsz esztendeje, hogy a Porsche meghökkentette a világot és bejelentette, városi terepjárót dob piacra. Az összkerekes Cayenne aztán sikersztori lett, de azt kevesen tudják, hogy a SUV-ból készült tető nélküli, kabrió változat is. Igaz, mindössze egyetlen darab, egy koncepció, amelyet a márka múzeuma őriz.
Állítólag a Porschénál négyféle Cayenne-ről álmodoztak. Az egyik az alap szabadidő-jármű, a másik egy kupé, a harmadik egy 20 centiméterrel megnyújtott, plusz üléssorral ellátott modell, a negyedik pedig a kabrió verzió. Utóbbi egy 4,8 méter hosszú, (1:1 arányban egyébként megépített) gép lett volna.
A jelenleg a Porsche Múzeumban található prototípusnak nincs teteje, de például a szükséges merevítéseket kihagyták belőle, tényleg csak bemutatókocsiként funkcionál. Merthogy megoszlottak a vélemények, a kabrió Cayenne elég népszerű lesz-e, s megoldható-e egyáltalán a tető elrejtése a csomagtartóban?
Éppen ezért kétféle hátsó részt is terveztek a mérnökök, s két megoldást is próbáltak a „plafon” nyitására: kézzel tekerve és gombnyomásra is elhúzható lett volna a tető.
Végül nem valósult meg a kabrió terepjáró, de legalább a kupéváltozat az utcára került.