Az 1909-ben alapított Suzuki Motor Corporation nagy reményekkel vág neki az évtized hátralévő részének. A japán vállalat 2030-ig szóló stratégiai terve legalább öt darab, Európában megjelenő elektromos járművet tartalmaz, köztük a zéró emissziós, 4x4-es Jimnyt.
A Suzuki előreláthatólag 35 milliárd dollárt, vagyis körülbelül 12,5 ezer milliárd forintot fordít az e-projektre és az autonóm vezetési technológiák kutatására, fejlesztésére, a tőkeemelésre. Ez igazán ambiciózus terv egy olyan „kis” autóipari szereplő számára, mint a Suzuki. Ne felejtsük el, hogy még az Amerikai Egyesült Államokban sincs jelen…
Ám térjünk vissza a „kicsinyített G-osztályra”, a Jimnyre, annak is az EV kiadására. Még nincs megerősítve, hogy már fejlesztés alatt állna a hajtáslánc. Néhány villanymotor egy ilyen kis járműben túl sok lehet, viszont ihletet lehet meríteni a Jeep Wrangler 4xe-ből, amely konnektorról tölthető hibrid, s két elektromos aggregáttal rendelkezik.
A főtengely mindkét végén találunk az e-technikából: az egyik a generátort és az indítómotort helyettesíti, a másik pedig a nyolcfokozatú automata váltóval kapcsolja össze a belső égésű erőforrást, kiváltva a hidrodinamikai nyomatékváltót. Teljesen elektromos üzemmódban a Wrangler 4xe a sebességváltóba integrált villanymotort használja, mivel az a kétsebességes osztóműhöz csatlakozik. Az osztómű viszont megosztja az erőt a jármű első és hátsó tengelye között.
A Jimny alapváltozatát jelenleg a japán piacra készült 660 köbcentiméteres, háromhengeres, turbófeltöltős benzinmotor adja, amely mindössze 64 lóerős (96 Newtonméter). Az 1,5 literes, négyhengeres, szívó benzinmotorral ellátott változat 100,5 LE-s (138 Nm), míg az enyhe hibrid 1.5er 105 pacis (134 Nm).