A BMW tartani akarja a lépést a riválisokkal. Korábban az összkerekes X5-ös és az X6-os megjelentetésével előnybe kerültek a bajorok az ellenfelekkel szemben, most viszont fordult a kocka, pickup-fronton kell a vetélytársak után erednie.
Eddig csak a legelvakultabb BMW-rajongók fejében vetődött fel a gondolat, hogy platóst kellene alkotnia a német vállalatnak, de a Mercedes-Benz X-osztály bemutatásával más megvilágításba került a piaci szegmens.
Íme a stuttgarti rivális:
A stuttgartiak az Év pickupjának választott Nissan Navara NP300 alapjaira építették a gépet, amely remek fogadtatásban részesült. Ez persze nem meglepő, hiszen a szabadidő-autóként és munkaeszközként is használható, körülbelül 1 tonna cipelésére alkalmas modellek népszerűsége folyamatosan nő. Azaz, jogosan adódik a kérdés: lépéskényszerbe kerül a BMW is?
A hazai ellenlábasok közül az Audi nem foglalkozik – legalábbis nyíltan – a témával, de a Volkswagennek van pickupja, mégpedig a 4x4-es Amarok. A BMW-nek két lehetősége nyílik a megújulásra: társul valamelyik külföldi gyártóval, ezzel időt és pénzt spórolna meg, s a biztos alapot a saját arculatára formázhatná vagy a másik verzió szerint, a meglévő platformra építene.
A legfrissebb hírek arról szólnak, hogy a bajorok meggondolják annak a lehetőségét, hogy az X5-öst használnák kiindulási pontnak, s házon belül végeznék el a szükséges változtatásokat. Mindenesetre érdekes képek láttak napvilágot, amelyek arra próbálnak rávilágítani, hogyan is festhetne a BMW platósa.
Egy dél-koreai tervező álmodta meg a koncepciót, ez inkább SUV, mint teherautó, de szemmel láthatóan, a terephasználat során sem vallana szégyent. Azt nem tudni, hogy a bajorok mit szóltak a fotókhoz, de első blikkre, lehet bennük fantázia.
Forrás: youtube