A szabadidő-autók piaca folyamatosan nő, vagyis kijelenthető, a városi terepesek népszerűsége továbbra sem csökken. Sőt! Idén és az elkövetkezendő esztendőkben is érkeznek majd természetesen új SUV-k, a 4x4magazin.hu (a How to cars segítségével) az érdekesnek ígérkező modellek között szemezgetett.
A Suzuki Vitara például facelifttel jelentkezik. A körülbelül 18 ezer euró (5,8 millió forint) alapárú japán vas idén ősszel érkezik. A negyedik generáció 2015 óta van piacon, ezt frissítik az ázsiaiak, főleg a vezetőtámogatói rendszerek modernizálásával.
Például táblafelismerés, keresztforgalmi figyelés és sávelhagyásra figyelmeztetés is belekerül. Ami a külsőt illeti, a hűtőrács kicsit változik, korszerűsítik a hátsó lámpatestek „grafikáját”, s új alapmotorral látják el: az 1,6 literes benzines aggregátot 1 l-es, turbós, 111 lovas technika váltja. Természetesen továbbra is kérhető 4x4-gyel.
Az Audi szintén újít, mégpedig a Q3-assal. A várhatóan 30 ezer eurótól (9,6 millió forinttól) elvihető modell több helyet kínál, a moduláris platformja lehetővé teszi, amellett, hogy veszített a súlyából, minden irányba bővüljön.
Új motorral is ellátják a modellt: benzinesből lesz 150 és 230, a dízelből 150 lóerős, de természetesen már pletykálnak RS-kiadásról is.
Maradva a márkánál, úgy 43 ezer eurótól (13,8 millió forinttól) lehet majd álmodozni az SQ2-ről. Minden bizonnyal az S3-as kétliteres, négyhengeres motorjával látják el, akár 310 pacis topteljesítménnyel. A kerékívei szemmel láthatóan megvastagodtak, feltűnőbb a levegőbemenet, s árulkodó a négy kipufogóvégződés.
Halad a korral a Kia is, a Sportage facelift 22490 eurós (7,2 millió forintos) kezdőártól 2018 őszén mutatkozhat be. Az első kötényt újratervezték rajta, felülvizsgálták a nappali fényt és a fényszórókat, ahogy a hátsó világítótesteket is.
A Kia új technológiája, az „EcoDynamics +” is belekerül, mégpedig egy 48 voltos enyhe hibridcuccot ötvöznek a dízelmotorral. Ezen kívül egy 1,6 l-es olajkályha váltja az eddigi, 1,7 l-es technológiát.
A Seat a Supra Atecát dobja harcba. A nyitóár úgy 38 ezer euró (12,2 millió forint) lehet, s idén tartják a premierjét. A legérdekesebb ismertetőjele az elejébe pakolt 2 literes benzinmotor, amely 300 lóerős. Az izom-SUV-be hétfokozatú váltót szerelnek.
A Mercedes egyik 2018-as újítása a GLC F-Cell, amelyet hidrogén üzemanyagcella és lítium-ionos akkumulátor hajt majd. Körülbelül 500 kilométer megtételére lesz alkalmas egyhuzamban – az aksijába 48 km-re elegendő energia tölthető. Az elektromos motorja 200 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 350 Newtonméter. Igaz, egyelőre nem lesz megvásárolható, csak bérelhető.