Legfrissebb hírek ÚJ

F1-es vadállat a családbarát egyterűből

F1-es vadállat a családbarát egyterűből

Forma–1-es versenygép ötvözése egy családi egyterűvel. A szerelemgyerek” brutális masina lenne, de biztosak lehetünk benne, hogy a száguldó cirkuszban repesztő Renault R. S. 18 és az összkerekes Renault Espace keveréke hamar gazdára találna.

Képgaléria megtekintése (3 db kép)
Feltűnő
Elképesztő szerzet. A Renault Espace készen áll a Forma–1-es rajthoz...

A francia gyártó korábban már előállt egy elképesztő projekttel. A kilencvenes évek közepén a Williams-Renault FW15C F1-es modellben dolgozó V10-es szívómotort ültette át az Espace-be. Igen, igen, azt a technikát, amelynek segítségével a francia Alain Prost világbajnok lett.

A 3,5 literes motor alapból 700 lóerős volt, de amikor bekerült az egyterűbe, már 800 paci tombolt benne. Középre rakták a vasszívet, amely alaposan belógott az utastérbe: az Espace F1 2,8 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, de 6,9 mp elegendő volt neki a 200 km/ó-hoz, s valahol 312 km/ó környékén állt meg.

Képgaléria megtekintése (3 db kép)
Aprólékos munka
A zsenialitása a részletekben rejlik

Szóval, egyáltalán nem ördögtől való az ötlet. Igaz, ma már más a Forma–1-es technika, hiszen kinetikus és hőenergia-visszanyerő rendszer is van a kocsikban. Ám a híres holland dizájner, Marco van Overbeeke megpróbálta elképzelni, milyen lenne a szupergép. Az egyterű megkapta a cápauszonyt, a diffúzort és az első szárnyat, a keréktárcsákon Pirelli abroncsok feszülnek, de még a motorháztetőn található antennák is a vébésorozatot idézik.

Képgaléria megtekintése (3 db kép)
Képzelet
A Renault fantáziamodellje akár kapós is lehetne

No meg a festés. Abszolút telitalálat a modell, minden bizonnyal nagy harc lenne a családapák között, hogy ki kaparintsa meg a vadállatot. Persze, valószínűleg csak azok jelentkeznének a próbakörre, akik nem kerülik a feltűnést...