A legenda 2021-ben visszatér! A londoni székhelyű Ineos Automotive piacra dobja Grenadier néven a klasszikus kinézetű Land Rover Defendert, ám az összkerekes terepjáró immáron megfelel majd a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak, amelyek miatt négy esztendeje nyugdíjazni kellett.
Jim Ratcliffe, a cég tulajdonosa az eredeti gyártósoron akarta újraéleszteni a régi Defendert, de aztán a Jaguar Land Roverrel az együttműködés megszakadt, így az üzletember kénytelen volt egy fejlesztői csapatot toborozni. A megjelenés így most nagyon hasonlít majd az eredetihez, a szögletes test a rövid túlnyúlásokkal, a kerek lámpákkal és a tetőablakkal nem tagadhatja majd le a rokoni szálakat.
Nyilvánvaló, a JLR lépéseket tett ennek megakadályozására, de nem járt sikerrel. Az Ineos mintegy 200 új munkahely létrehozását tervezi, s 2024-től évente 25000 modellt állítana elő. Merev tengely, három differenciálzár, állandó összkerékhajtás – ezek a legfőbb jellemzői az alumíniumból készülő autónak. Sokan egyébként attól tartanak, hogy a Grenadier a „Védő” olcsó és gyenge utánzata lesz, de Ratcliffe igyekszik mindenkit megnyugtatni, minőségi járműről van szó.
Érdekessége a terepjárónak, hogy BMW benzin- és dízelmotor kerül az elejébe – 3 literes, V6-os lesz a legkisebb, amelyhez nyolcsebességes, ZF automataváltó kapcsolódik. Robusztus a gép, a beltere viszont egyelőre fejlesztés alatt áll, nem tudni, hogy puritán vagy fényűző lesz. Az alapára a hírek szerint úgy 34000 eurótól, vagyis körülbelül 12 millió forinttól kezdődik.