Legfrissebb hírek ÚJ

Hibridhajtást kap a Toyota Tacoma TRD Pro (is)

Hibridhajtást kap a Toyota Tacoma TRD Pro (is)

A Toyota a Tacománál a „ha nem romlott el, ne javítsd” elvet öveti, vagyis szinte alig nyúlnak hozzá a japánok a közepes méretű, összkerekes tereppickuphoz. Sikersztori, nincs szükség a módosításra. Ám most úgy tűnik, nagy változás következik: 2024-ben érkezik a 2,4 literes, turbós, hibridváltozat, akár TRD Pro kiadásban is.

A 2021-ben megjelent, immáron Dakar-rali szériakategória-győzelemmel rendelkező Land Cruiser J300 indította el az új korszakot a márkánál. A vadonatúj TNGA-F platformra épült, amely aztán annyira bevált, hogy a harmadik generációs Tundra pickupnál is alkalmazták, ráadásul hibrid támogatással.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Extrém
A Toyota Tacoma TRD Pro kimagasló terepképességgel rendelkezik, a cél az, hogy hibridhajtással is megmaradjon ez a tulajdonsága
Forrás: Toyota

A kimagasló off road képességgel rendelkező Tundra TRD Próhoz hasonlóan a 2024-es Toyota Tacoma TRD Pro is hibridként érkezik majd. A 2,4 literes, turbófeltöltős, négyhengeres motor kap majd egy kis segítséget. A közelmúltban szabadalmi képek szivárogtak ki, az újratervezett igásló a fotók alapján remek formában lesz. Hatféle külső szín közül választhatnak majd a tulajdonosok, s magas szintű felszereltséggel kerül piacra.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Toppickup
Rendkívül népszerű az Egyesült Államokban
Forrás: Toyota

Jelenleg az alapkiadás úgy 28 ezer dollárt (10 millió forintot) kóstál, vagyis az új gép sem haladja majd meg valószínűleg a 30 ezret (10,77 milliót). A TRD Pro most 47185 dollár (17 millió Ft), vagyis a vadonatúj Tacoma TRD Pro hibrid hajtáslánccal előreláthatólag több mint 50 000 dolláros (18 milliós) árcédulát kap.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
Menő
2,4 literes, turbófeltöltős, négyhengeres motort kap a Tacoma, hibridsegítséggel több mint 300 lóerős lesz
Forrás: Toyota

A 2,4 literes turbós aggregát egyébként a Toyota Dynamic Force család tagja, 265 lóerős és 419 newtonméteres csúcsnyomatékkal rendelkezik a Highlanderben. A Lexus RX 500h-hoz használt legagresszívabb változat pedig 271 LE-s (450 Nm). A benzines-hibrid „keverék” több mint 300 lovas lesz (540 Nm).

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
TRD Pro
A jelzés, amely biztosíték arra, hogy készen áll a platós a kalandozásokra
Forrás: Toyota

 

Forrás: youtube