Ha tényleg a várhatóan 2020-ban bemutatkozó új összkerekes Defendert teszteli a Jaguar Land Rover, akkor megállapítható, búcsút inthetünk a klasszikus formavilágnak, az ikonikussá vált dizájnnak. A „Védő” hasonlóan néz majd ki, mint a márka mostani modelljei – tucatgép lesz belőle.
A Land Rover igyekszik beilleszteni a modern világba a negyvenes esztendőktől gyártott, majd a közelmúltban, 2016-ban az egyre szigorodó környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági szabályozások miatt nyugdíjazott modell utódát. A havas, téli teszten készült képsorozatot nézve, olyan érzése van az embernek, mintha egy álcázott Range Rover Sport róná a kilométereket a hidegben.
Állítólag, ez az első alkalom, hogy a JLR próbálgatja a Defender prototípusát. Minden bizonnyal az alumínium PLA-platformra épül az összkerékhajtású autó, s az, ami azonnal szembeötlő, hogy a régi kiadáshoz képest csökkent a tengelytávja.
A technikai paramétereiről nem lehet semmit sem tudni, de az Ingenium benzines- és dízelmotoros változatokon kívül valószínűleg plug-in hibrid verzióban is elérhető lesz. Sőt, a teljesen elektromos Defender ötlete sincs az asztal alá söpörve.
Ne feledjük, prototípusról van szó, például a Rolls-Royce is először egy hatalmas szárnnyal ellátott Phantomba pakolta bele a Cullinan alkatrészeit. Bízzunk benne, hátha megmarad valami a legendából.