Minden idők egyik legdurvább terepjárója, az eredetileg katonai célokra készült összkerekes Hummer H1 megújult. A „2030-as”, elektromos verziót Samir Sadikhov tervezte, s a modern kor követelményeinek figyelembe vételével alkotta meg. Azért azt nem állítjuk, bevalljuk, hogy sorozatgyártásba kerül, mi is inkább a régi hardcore változatot nyüstölnénk.
A „Hummer EV” jól hangzik, de nyilvánvalóan nem egyenesen arányos a katonai-közúti Humvee vonzerejével. Hiperkocsiként nehezen tudjuk elképzelni a „Kalapácsot”, amelynek a titka éppen a robusztusságában, az elpusztíthatatlanságában és az egyszerűségében rejlett/rejlik.
Samir Sadikhov korábban már több szörnyet alkotott a számítógépének monitorja előtt ülve, most a futurisztikus Hummer-koncepcióval hívta fel magára a figyelmet.
A korai Humveeban az „utasteret” úgy alakították ki, hogy a katonák fegyverekkel is elférjenek, de jutott hely a sebesültek szállítására. Samir ezt a területet az akkumulátorpakknak szentelte. Az egész H1 egyébként komoly modernizációs folyamaton ment keresztül, az oldalsó tükrök helyét például kamerák vették át.
A tervező úgy gondolta, az elektromos vas akár 1000 lóerős csúcsteljesítménnyel is tombolhat és a topnyomatéka megközelíti az 1000 Newtonmétert. Oké, ezek ütős számok, de isten látja lelkünket, mi inkább maradnánk a régi kiadásnál...