A BMW szeretné ellopni a show-t Frankfurtban, ezért nagy dobásra készül. Gigavillantásra. A bajorok már körülbelül egy évtizede fontolgatják az összkerekes X7-es megépítését, s most már a hajrájához érkezett a fejlesztési munka. Figyelem, luxus kupéterepes a láthatáron!
A németek a kilencvenes évek végén hatalmasat húztak az X5-ös gyártásával. Eleinte megmosolyogták (sőt, hangosan kikacagták) a vállalat törekvését, miszerint a szabadidő-autós piacon megvesse a kerekeit. Sokan bugyutának tartották, hogy városi terepjáró elejére kerül a BMW-logója, aztán az idő múlásával a károgók előbb elcsendesedtek, majd el is hallgattak. Merthogy a hivatalosan Sport Activity Vehicle (SAV) névre hallgató SUV valódi sikersztori lett, amíg 2000-ben 38 ezer darabot adtak el belőle, tavaly már 166 ezret.
Jött is a folytatás, van már X1, X3, X4, no meg X6. Utóbbi, vagyis a 2007-ben leleplezett Sport Activity Coupé (SAC) áll a legközelebb az X7-eshez. Érdekesség, hogy a hatos szériával is szinte ugyanaz volt a történet, mint néhány esztendővel korábban az ötössel. Nagyjából a Hahota újságot meg lehetett volna tölteni az olcsó poénokkal, amelyekkel savazták a bajorokat a kupéterepes megálmodása miatt, aztán újra koppantak az állak. A vásárlók kifejezetten rákattantak a fura formájú autóra, s ez az eladási adatokon is meglátszott.
Nem véletlen, hogy a Mercedes és a Range Rover is elkészítette a maga hasonló verzióját, ahogy az is kézenfekvő döntésnek tűnik, hogy jövőre bemutatkozik az X7. Frankfurtban egyelőre az iPerformance koncepciót láthatja majd a nagyérdemű, amely arra szolgál, hogy felizgassa a rajongókat, elindítsa a nyálelválasztásukat, s kezdjék el visszaszámlálni a napokat a valódi premierig.
Az X7 szélesebb és magasabb lesz a tehetősebb vásárlók által igencsak közkedvelt X6-nál. Az elején a hűtőrácsot körbeölelő krómkeret középen összeolvad, kicsit a Lincoln Navigatorra emlékeztetve a nézelődőt. A keskeny, fémes élek egyébként szinte mindent meghatároznak, hiszen a levegőnyílástól a süllyesztett ajtókilincseken át a tükrökig, rendre feltűnik.
A beltérben központi szerep hárul a kormányra, meghatározza a dizájnt, viszont érdekesség, hogy mindkét oldalán Mercedes-szerű vezérlőket helyeztek el. A kapcsolók és a kijelzők a nyolcas szériánál látott megoldásokhoz hasonlítanak.
A koncepció hat férőhelyes, de a második sorban paddal lehet helyettesíteni az üléseket, így akár hétszemélyessé is varázsolható az X7-es.
Biztosan készül belőle konnektorról tölthető, azaz plug-in hibrid verzió, minden bizonnyal a 740e technikáját ültetik át, a turbós, négyhengeres motorhoz 9,2 kWó-s lítium-ionos akkumulátor kapcsolódhat. Ám minden bizonnyal a 3 literes és a 4,4-l-es V8-as aggregáttal ellátott gép lesz a legelterjedtebb az X-osztály legújabb tagjánál.
Forrás: youtube