A koronavírus-járvány gazdaságot is pusztító hatása, majd a több mint egy esztendővel ezelőtt Ukrajnában indított háború ellenére az UAZ-gyár működik Oroszországban, sőt „újraszelik a Cipót”, vagyis ráncfelvarráson esik át a Buhanka. Az összkerekes terepbusz dizájnosabb, frissül a felszereltsége, a kimagasló off road képességein pedig nem esik csorba.
Még bőven az „átkosban”, 1965-ben jelent meg az UAZ-452, amelyben 2445 köbcentiméteres, 70 lóerős motor hangoskodott. A kapcsolható összkerékhajtással ellátott modellben 4+1 fokozatú, tolókerekes sebességváltó kapott helyet. A 4360 milliméter hosszú, 1940 mm széles, 2090 mm magas, 2300 mm tengelytávú, 220 mm hasmagasságú, 1720 kilogrammot nyomó vas U keresztmetszetű, sajtolt acélidomokból hegesztett létravázzal és kétszemélyes vezetőtérrel készült.
Az első terepszöge 36, a hátsó 30, a lejtőmászó képessége 30 fokos volt, a gázlómélységét a gyár 0,7 méterben határozta meg. Az 56+30 literes üzemanyagtartállyal ellátott UAZ legnagyobb sebessége 90 kilométer/óra, a hatótávolsága 570 km, az átlagfogyasztása 14,5liter/100 kilométer volt.
A megújult Buhanka-utód expedíciós csomagtartóval, csörlővel, vonóhoroggal, a sérülékeny (?) részeket megóvó páncélzattal és 16 hüvelykes BFGoodrich gumiabroncsokkal is rendelhető. Ám, ami azonnal szembeötlő: az oroszok átszabták a jármű elejét, például hatalmas, gallytörővel egybeforrt lökhárítót illesztettek rá, így az egész „arckifejezése” megváltozott.
A képeken látható kék színben a kormányzati ügynökségek, például a biztonsági erők rendeltek belőle, de elérhető polgári használatra is.
Forrás: youtube