Legfrissebb hírek ÚJ

Itt az új Pathfinder! A Nissan terepjárója okosabb és modernebb lesz

Itt az új Pathfinder! A Nissan terepjárója okosabb és modernebb lesz

A Nissan 1985 óta gyártja a pickup alapú összkerekes terepjáróját, a Pathfindert, a negyedik generáció 2013 óta van műsoron. A japán vállalat már gőzerővel teszteli az új sorozat prototípusát, a 2022-re tervezett modell okosabb, biztonságosabb és környezetbarátabb lesz az elődeinél.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Dögösebb lesz
Hiába az álcaruha, egyértelműen kiderül, hogy az elejét és a hátulját is egy kicsit átszabták
Forrás: Autoevolution.com

Az első kémfotók már napvilágot is láttak, az új Pathfinder totálisan álcázva ugyan, de már bőszen gyűjtögeti a kilométereket. A Nissan a bevételeinek nagy részét az elmúlt években biztonsági technológia fejlesztésére költötte, olyan rendszerekkel pakolta tele a modelljeit, amelyek megvédik a bennük ülőket. A régi Pathfinder ebben a tekintetben nem volt éppen erős, s ezen változtatna a japán gigavállalat.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Előrelépés
A biztonsági besorolása magasabb lesz, a Nissan nagy figyelmet fordít a sofőr és az utasainak megóvására
Forrás: Autoevolution.com

A Pathfinder több változtatáson esett át a születése óta, akár 5,6 literes, V8-as, 300+ lóerős változatban is elérhető például a Közel-Keleten. Minden bizonnyal a komoly teljesítmény megmarad, de kívül és belül is módosítások is várhatóak. A fényszórók és a nagy V-Motion hűtőrács egyszerű, viszont masszív „arcot” adnak a gépnek. A karosszéria többi része többnyire egyenes, hátul a lámpák szélesek.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Modernizáció
Nagy kijelző került bele
Forrás: Autoevolution.com

A michigani autópályát koptató prototípus belterében a navigációs rendszer nem volt takarva – az új LCD képernyő nagy előrelépést jelent a jelenlegi, kicsit már elavult Pathfinderhez képest, hasonló az X-Trail 9 hüvelykes infotainment képernyőjéhez.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Csúcsgép
Navigáció, sávtartó elektronka, táblafelismerés és baleset-megelőző rendszer is segíti a kormány mögött ülőt
Forrás: Autoevolution.com

A független felfüggesztésű modellben minden bizonnyal helyet kaphat a 3,5 literes, DOHC V6-os motor, amely nagyjából ugyanarra a 300 lóerős, 350 newtonméteres csúcsteljesítményre lesz képes, mint a Maximában teszi. Ahogy fogadni lehet a 2 literes turbós és hibrid erőforrásra is – további nagy változást jelenthet a korszerű, kilencsebességes automataváltó.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Strapabíró
A terepképességei sem csorbulnak a pickup-alapú modellnek
Forrás: Autoevolution.com