Összeállt a japán nagyhatalom, a vezető szerepet betöltő Toyota, valamint a Mazda, a Subaru, a Yamaha és a Kawasaki megállapodott egymással. A gigászok szintetikus üzemanyagokat, illetve biodízel és hidrogén üzemű motorokat fejlesztenek közösen.
A Toyota a földkerekség legnagyobb járműgyártója, piacvezető a hagyományos és a hibridhajtások területén. Mindössze néhány nappal azután, hogy a japán gigavállalat nem írta alá a fosszilis tüzelőanyagokkal működő modellek 2040-ig történő kivonását támogató egyezményt, nagy lépésre szánta el magát a cégvezetés. Egy szupercsapatot alapított, amely azt a célt tűzte ki, hogy megmentse a belső égésű motorokat.
A Toyota, a Mazda, a Subaru, a Yamaha és a Kawasaki szakemberei az alternatív üzemanyagok és a hidrogéntechnológia fejlesztésén dolgoznak majd. A Toyota és a Mazda egy 1.5 literes biodízel Skyactiv-D autómotor megalkotásán ötletel, míg a Kawasaki és a Yamaha motorkerékpárokhoz való hidrogénes aggregát fejlesztésén ügyködik.
A Toyota és a Yamaha hidrogénes versenykocsit épít, a Subaru és a Toyota pedig szintetikus anyaggal működő versenygépen dolgozik. Az ázsiai összefogás tagjai biztosak benne, hogy például a hidrogén fontos szerepet játszik majd a fenntartható jövő megteremtésében.
Érdekesség, hogy a Teslánál nem hisznek a hidrogénhajtásban, a villanyautókban látják a megoldást, ahogy az is érdekes, a Toyota a minap mutatta be az első elektromos szabadidő-autóját, a bZ4X-et.