Miután a Mercedes előrukkolt az X-osztállyal, egyre többet vetődik fel a kérdés: a nagy rivális BMW mikor jelenti be, hogy összkerekes pickupon dolgozik? Ötlet már van egy dögös M-csomagos Bömösre, de hogy mikor valósul meg, az már felettébb képlékeny.
Pedig a szabadidő-autók szegmense mellett a platósok piaca az egyik leginkább fejlődőképes és a konyhára sokat hozó terület. A közepes méretű kisteherautók kelendőek világszerte, s bár a BMW iszonyatosan „savazta” az X-osztályt, senki sem lepődne meg, ha előjönne egy platós-tervvel.
A Mercedes a Nissannal kooperált és a korábban az év legjobbjának választott Navara NP300 alapjaira építette az X-Klassét – nem mellékesen, a Renault Alaskan is ennek a családnak a tagja. A BMW viszont nemet mondott a Toyotával való együttműködésre, holott a Hilux remek kiindulási pontot jelentett volna.
De fel lehetett volna használni a Tacoma és a Tundra építésénél szerzett tapasztalatokat is – ám a bajorok most inkább a villamosítással és az autonóm technológiák fejlesztésével vannak elfoglalva. Persze, mindettől még nem kell lemondani a platós-tervről.
Hiszen a Toyota és a Nissan mellett a Ford, a Mitsubishi, az Isuzu, valamint most már a Renault, a Honda és a Hyundai is aktív ezen a fronton, s nyilvánvalóan bevételi szempontból megéri pickupba fektetni. Szóval, jöhet a BMW M kisteherautó?