A Škoda hatalmasat dobott a 2012 decemberétől kapható Octavia III-as modellel, de a múltból nem lehet megélni, így a IV-es változat minden eddigi elődjénél túltesz majd. És hogy a csehek nem csak a levegőbe beszélnek, a minden bizonnyal jövő év végén debütáló generációból az összkerekes veszedelem RS turbódízel motorja akár 200 lóerős is lehet!
Forrás: Škoda
A továbbfejlesztett MQB platformra épülő vas hossza körülbelül 4,7 méter lesz, s kényelmi, valamint vezetősegítő és biztonsági szempontból is feljebb lép egy lépcsőfokot. Ám mégis, a 2 literes TDI motorról esik talán a legtöbb szó. Mondjuk, nem alaptalanul...
Forrás: Škoda
Az Audiban 204 pacis és 400 Newtonméter csúcsnyomatékú ugyanez az aggregát, s minden bizonnyal a Volkswagen Golf 8-ban is hasonló teljesítményre lesz képes. No de hogy a Škodában is ilyen szinten elszabaduljanak az indulatok?
Forrás: Škoda
Oké, hogy már most is 190 LE-s az Octavia, de a kétszázas határ elérése, esetleg túllépése azért meglepő. Ez azt jelenti, hogy most már végérvényesen kilép a „lesajnált kategóriából” a Škoda és az anyavállalat, a VW árnyékát is abszolút maga mögött hagyja. Felveszi a versenyt a Volkswagen Polo GTI-vel, vagy a Renault Mégane GT-vel és a Peugeot 308 GT-vel.
Forrás: Škoda
És ez még semmi. Az is elképzelgető, hogy hibridsegítséget kap a kocsi. Merthogy a párizsi kiállításon Christian Strube, a Soda K+F főnöke megpedzegette, milyen jópofa lenne, ha a dolgos hétköznapokon az új RS akár 70 kilométert is képes lenne megtenni villanyhajtással, ha pedig a tulajnak a hét végén rosszalkodni van kedve, akkor kihozhatja az RS-ből a vadállatot.
Forrás: Škoda
Nem kizárt, hogy a plug-in hibrid RS-ben 1,5 literes TSI lapul majd, s akár 210 lóerőt ad le. Igazi vadállatnak ígérkezik.
Forrás: Škoda